-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Jaarstukken 2021
-
Blz. 3
Jaarverslag
-
Blz. 4
Leeswijzer
-
Blz. 5
leeswijzer
-
Blz. 6
I. JAARVERSLAG
-
Blz. 7
Financiële beschouwing
-
Blz. 8
Samenvatting
-
Blz. 9
Financiële samenvatting
-
Blz. 10
Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
-
Blz. 11
Portefeuillehouders
-
Blz. 12
Omschrijving
-
Blz. 13
Omschrijving taakvelden
-
Blz. 14
Overige ontwikkelingen / Corona
-
Blz. 15
Financiële analyse
-
Blz. 16
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 17
Opgave: Een professionele organisatie
-
Blz. 18
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 19
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 20
Maatschappelijk effect
-
Blz. 21
Resultaat
-
Blz. 22
1.1.1 Oplevering nieuwe websites Woerden en Oudewater conform meest actuele eisen aan digitale toegankelijkheid.
-
Blz. 23
1.1.1.1 Herontwerp bestaande websites.
-
Blz. 24
1.1.1.2 Aanschaf gebruiksvriendelijke formulierengenerator met meetbare formulieren.
-
Blz. 25
1.1.1.3 Beleggen van formulierenbeheer in de organisatie.
-
Blz. 26
1.1.1.4 Ontwikkelen mijn omgeving (inwonercloud) + beheer beleggen in de organisatie.
-
Blz. 27
1.1.2 Eind 2021 zal de telefonische bereikbaarheid van 14 0348 95% bedragen. Dit wordt wekelijks gemeten door rapportages uit de telefooncentrale
-
Blz. 28
1.1.2.1 Bezetting en kwaliteit medewerkers up to date. Stabiele ICT-omgeving.
-
Blz. 29
1.1.3 Eind 2021 hebben we de norm van zelfevaluaties gehaald. De verplichte rapportages worden aan min. BZK toegezonden voor controle en steekproef.
-
Blz. 30
1.1.3.1 De gemeente is verplicht om een jaarlijks onderzoek uit te voeren naar de inrichting, werking en beveiliging.
-
Blz. 31
1.1.4 Risicoadressen tot een minimum beperken en eventuele fraudegevallen aanpakken. Dit in verband met de uitvoering van de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit.
-
Blz. 32
1.1.4.1 Alle noodzakelijke acties uitvoeren om woonfraude en adresfraude tegen te gaan.
-
Blz. 33
Opgave: Samen werken aan een veilig Woerden
-
Blz. 34
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 35
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 36
Maatschappelijk effect
-
Blz. 37
Resultaat
-
Blz. 38
1.2.1 Meer signalen ontvangen t.a.v. ondermijning binnen de gemeente Woerden. De gemeente sluit zich aan bij Meld Misdaad Anoniem.
-
Blz. 39
1.2.1.1 Aanpassen Bibob-beleid
-
Blz. 40
1.2.1.2 Opleiden en trainen van collega's en ondernemers op het gebied van bewustwording.
-
Blz. 41
1.2.1.3 Actualiseren bevoegdheden burgemeester (APV, beleidsregels, etc.)
-
Blz. 42
1.2.1.4 Verbeteren informatiepositie gemeente betreffende ondermijnende activiteiten
-
Blz. 43
1.3.1 De gehele diversiteit aan jongeren zet zich in voor hun wijk en worden betrokken bij dingen die voor hen relevant zijn.
-
Blz. 44
1.3.1.1 Ieder kwartaal voortgangs-gesprekken met Buurtwerk
-
Blz. 45
1.3.1.2 Ieder half jaar voortgangs-rapportage door Buurtwerk
-
Blz. 46
1.3.1.3 Planning activiteiten o.b.v. jaarlijks uitvoeringsprogramma
-
Blz. 47
1.3.1.4 Maandelijkse JOR-overleggen
-
Blz. 48
1.3.1.5 Periodiek de wijk in gaan
-
Blz. 49
1.3.1.6 Jongeren die activiteiten organiseren voor jongeren
-
Blz. 50
1.4.1 De aanpak is erop gericht het gedrag van de inwoner zo te beïnvloeden dat de inwoner met zijn gedrag niet langer herhaaldelijk de openbare orde verstoort en/of zijn eigen veiligheid of die van anderen bedreigt.
-
Blz. 51
1.4.1.1 Afspraken en acties uitzetten aan de hand van PGA-overleggen.
-
Blz. 52
1.4.1.2 Monitoring en coördinatie van acties op de leefgebieden van de ketenpartners
-
Blz. 53
1.4.1.3 Voeren van gesprekken met de PGA-cliënten en familie
-
Blz. 54
1.4.1.4 Inspelen op incidenten in lopende PGA-trajecten
-
Blz. 55
1.5.1 De gemeente houdt met ketenpartners vinger aan de pols bij de ontwikkelingen in de registreerde criminaliteit en zet doelgericht in waar nodig en mogelijk.
-
Blz. 56
1.5.1.1 Aandacht voor Meld Misdaad Anoniem.
-
Blz. 57
1.5.1.1 Behoud van relevante kennis en expertise
-
Blz. 58
1.5.1.1 Boa bij wijkplatformbijeenkomsten
-
Blz. 59
1.5.1.1 Burgernet
-
Blz. 60
1.5.1.1 Structureel contact met ketenpartners ten behoeve van de geregistreerde criminaliteitscijfers
-
Blz. 61
1.6.1 Een gemeentelijke organisatie die sneller kan reageren op multidisciplinaire cases.
-
Blz. 62
1.6.1.1 Structureel bestuurlijk overleg m.b.t. casussen van dienst
-
Blz. 63
1.6.1.2 Dedicated werkgroep oprichten
-
Blz. 64
1.6.1.3 Intern meldpunt oprichten voor snelle multidisciplinaire slagkracht
-
Blz. 65
Opgave: Het aanpakken van uitdagingen die de grenzen van Woerden overschrijden in regionale samenwerkingsverbanden
-
Blz. 66
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 67
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 68
Maatschappelijk effect
-
Blz. 69
Resultaat
-
Blz. 70
1.7.1 Deelname aan regionale projecten in het Groene Hart in AGW verband.
-
Blz. 71
1.7.1.1 Uitvoering van de regiodeal bodemdaling Groene Hart in AGW verband, samen met de Provincie Utrecht, de Provincie Zuid Holland, waterschappen de Stichtse Rijnlanden, Rijnland en Krimpenerwaard.
-
Blz. 72
1.7.1.2 Uitvoering van het bestuursakkoord AGW met de provincie Zuid-Holland, waarin acht projecten voor de versterking van de (recreatieve) economie zijn opgenomen.
-
Blz. 73
1.8.1 Een Woerdense bijdrage aan het ruimtelijk-economisch perspectief en het ruimtelijk-economisch programma, die in U16-verband worden opgesteld en vastgesteld.
-
Blz. 74
1.8.1.1 Het leveren van een bestuurlijke en ambtelijke bijdrage aan de regionale tafels.
-
Blz. 75
Programma 2. Fysiek beheer openbare ruimte en vervoer
-
Blz. 76
Portefeuillehouders
-
Blz. 77
Omschrijving
-
Blz. 78
Omschrijving taakvelden
-
Blz. 79
Overige ontwikkelingen / Corona
-
Blz. 80
Financiële analyse
-
Blz. 81
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 82
Opgave: Woerden veilig, leefbaar en bereikbaar
-
Blz. 83
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 84
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 85
Maatschappelijk effect
-
Blz. 86
Resultaat
-
Blz. 87
2.1.1. Het Meerjaren Verkeersmaatregelenplan geeft aan welke maatregelen benodigd zijn om de doelstelling te bereiken
-
Blz. 88
2.1.1.1. Onderzoek naar toegankelijke binnenstad voor fietsers gecombineerd met doorgaand autoverkeer weren uit het centrum
-
Blz. 89
2.1.1.2. Opstellen beleidsstukken en uitvoeren onderzoeken conform strategienota verkeersvisie.
-
Blz. 90
2.1.1.3. Meerjaren Verkeersmaatregelenplan 2030 vormt input voor Kadernota 2022.
-
Blz. 91
2.1.1.4 In overleg en met subsidie van de provincie een begin maken met het fietspad langs de omgelegde Steinhagenseweg en deze via Veldwijk, Breeveld en Harmelen aansluiten op het Utrechtse deel.
-
Blz. 92
2.2.1 Het aanleggen van een robuuste westelijke ontsluiting. In 2022 hebben we een onherroepelijk besluit over de aanleg van een nieuwe brug over de Oude Rijn en zijn we bezig de procedures af te ronden om de brug te realiseren.
-
Blz. 93
2.2.1.1. Het doorlopen van alle (ruimtelijke, juridische en financiële) procedures die nodig zijn om te starten met de realisatie van de brug over Oude Rijn
-
Blz. 94
2.2.3 In 2021 verder uitvoering geven aan vastgestelde maatregelen doorstroming Woerden West
-
Blz. 95
2.2.1.2 De werkzaamheden aan de Boerendijk en kruispunt Boerendijk - Hoge Rijndijk worden afgerond
-
Blz. 96
2.3.1 In 2022 is de Steinhagenseweg omgelegd en zijn de fietsoversteken bij de Steinhagenseweg zodanig ingericht dat er een optimale afstemming wordt bereikt tussen doorstroming en verkeersveiligheid voor auto en fiets
-
Blz. 97
2.3.1.1 In overleg met RO om omlegging Steinhagenseweg conform resultaat uit te voeren (is onderdeel van de ontwikkeling Snellerpoort)
-
Blz. 98
2.4.1 In 2022 is de nieuwe ontsluitingsweg gereed
-
Blz. 99
2.4.1.1 Bestemmingsplanprocedure afronden, ontwerp uitwerken start aanbesteding
-
Blz. 100
Opgave: De openbare ruimte wordt sober en doelmatig onderhouden
-
Blz. 101
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 102
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 103
Maatschappelijk effect
-
Blz. 104
Resultaat
-
Blz. 105
2.5.1 Vanaf 2021 is de beeldkwaliteit van de openbare ruimte inzichtelijk en wordt de ontwikkeling hiervan gemonitord.
-
Blz. 106
2.5.1.1 Periodiek wordt in een steekproef de integrale beeldkwaliteit vastgesteld en vanaf eind 2021 jaarlijks gerapporteerd aan de raad.
-
Blz. 107
2.5.2 In 2021 is de basis voor een betaalbare openbare ruimte gelegd.
-
Blz. 108
2.5.2.1 Beleidskaders om de Taskforce 2018 areaalreductie vorm te geven worden in 2021 voorgelegd aan de raad.
-
Blz. 109
2.5.2.2 Beleidsplan verlichting wordt Q2 2021 aangeboden aan de raad (vertraging a.g.v. corona en Heroriëntatie), na vaststelling kan uitvoeringsplan sanering openbare verlichting worden opgesteld.
-
Blz. 110
2.5.2.3 Resultaten onderzoek marktconformiteit Wijkonderhoud worden in 2021 aangeboden aan de raad.
-
Blz. 111
2.5.2.4 Beleidskeuzes om afmeer- en evenementenvoorzieningen kostenneutraal te maken, brugbediening te versoberen en bruggelden (klompen) te innen worden in 2021 voorgelegd aan de raad.
-
Blz. 112
2.5.2.5 De bezuinigingen vergen nieuwe doelstelling op het gebied van uitstraling, deze worden in de eerste helft van 2021 met de markt verkent en in 2021 aangeboden aan de raad.
-
Blz. 113
2.5.3 Gemeente Woerden is bodemdalings- en klimaatbestendig ingericht cf. actieplannen klimaatbestendig 2050 2.0 en bodemdaling (genoemde doelstellingen 2022).
-
Blz. 114
2.5.3.1 Borgen van klimaatbestendig ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, door dit integraal onderdeel te maken in alle relevante gemeentelijke processen.
-
Blz. 115
2.5.3.2 Borgen van bodemdalingsbestendig ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, door dit integraal onderdeel te maken in alle relevante gemeentelijke processen.
-
Blz. 116
2.5.3.3 Uitvoeren van projecten regiodeal bodemdaling.
-
Blz. 117
2.5.3.4 Aanhaken bij regionale samenwerking om gemeente overstroming robuust te krijgen.
-
Blz. 118
2.5.3.5 Communiceren om bewustzijn te vergroten om met de samenleving particulier terrein bodemdalings- en klimaatbestendig te maken.
-
Blz. 119
Eigen indicatoren
-
Blz. 120
Programma 3. Sociaal domein
-
Blz. 121
Portefeuillehouders
-
Blz. 122
Omschrijving
-
Blz. 123
Omschrijving taakvelden
-
Blz. 124
Overige ontwikkelingen / Corona
-
Blz. 125
Specificatie taakvelden
-
Blz. 126
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 127
Opgave: Onze inwoners doen en kunnen zoveel mogelijk zelf en krijgen daarbij de benodigde ondersteuning
-
Blz. 128
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 129
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 130
Maatschappelijk effect
-
Blz. 131
Resultaat
-
Blz. 132
3.1.1 In de ondersteuningsplannen van inwoners is ten opzichte van 2020 vaker een arrangement opgenomen van informele en formele zorg. We sturen actief op minder, lichter en korter.
-
Blz. 133
3.1.1.1 We starten in 2021 met de voorbereidingen van de implementatie van begeleiding bij de teams van WoerdenWijzer. Uiterlijk per 1-1-2022 biedt WoerdenWijzer ook begeleiding.
-
Blz. 134
3.1.1.2 Over de implementatie en borging van begeleiding in WoerdenWijzer per 1-1-2022 zijn afspraken gemaakt met de organisaties die deze functies op dit moment bieden m.b.t. een warme overdracht van cliënten.
-
Blz. 135
3.1.1.3 Bij de inkoop van het maatwerk worden contractafspraken gemaakt over op- en afschaling van zorg, inclusiviteit en de samenwerking met informele organisaties.
-
Blz. 136
3.1.1.4 We passen de verordeningen en beleidsregels Jeugd en Wmo aan zodat ook vanuit dit wettelijke kader nog meer gestuurd wordt op instroom, doorstroom en uitstroom.
-
Blz. 137
3.1.1.5 We verschuiven op onderdelen middelen van maatwerk (individueel op beschikking) naar voorliggend (collectieve voorzieningen zonder beschikking), waardoor we kunnen investeren in voorliggende voorzieningen
-
Blz. 138
3.1.2 De kosten voor het Sociaal Domein bewegen binnen een bandbreedte van maximaal 5% ten opzichte van de begroting.
-
Blz. 139
3.1.2.1 De medewerkers van WoerdenWijzer worden door inzet van intervisie, analyse duurste trajecten en caseloadbesprekingen (op inhoud, proces en financiën) bewuster gemaakt van de meest efficiënte inzet van (informele) ondersteuning.
-
Blz. 140
3.1.3 De uitstroom uit geïndiceerde zorg en ondersteuning stijgt tot ten minste het regionaal gemiddelde in Utrecht West (is nu -10%).
-
Blz. 141
3.1.3.1 In 2021 maken we vanuit het project Inkoop afspraken over een lokale intensievere samenwerking tussen Woerden Wijzer, algemene voorzieningen en maatwerkvoorzieningen over betere doorstroom en uitstroom van geïndiceerde voorzieningen.
-
Blz. 142
3.1.3.2 In 2021 leidt het project Inkoop tot betere contractafspraken over samenwerking met zorgaanbieders.
-
Blz. 143
3.1.3.3 In 2021 biedt Woerden Wijzer ondersteuning en begeleiding dichtbij de inwoners in de wijk. Daarnaast werkt Woerden Wijzer voor jongeren meer samen met scholen en huisartsen.
-
Blz. 144
3.2.1 De toegang tot de hulp is verbeterd
-
Blz. 145
3.2.1.1 We monitoren het effect van de invoering van het casemanagement financieel en inhoudelijk en sturen op de instroom, uitstroom en doorstroom (minder, lichter en korter). Het uitgangspunt daarbij blijft het bieden van ondersteuning op maat.
-
Blz. 146
3.2.2 De score op de indicatoren zelfredzaamheid, participatie en eenzaamheid is in 2022 gelijk gebleven (resp. 8,3/ 7,8 en 8,4) waardoor de sociale kracht van inwoners in 2022 niet is gedaald (2020: 7,6).
-
Blz. 147
3.2.2.1 Inwoners worden door de buurtverbinders door algemene voorzieningen geactiveerd en ondersteund om mee te doen en zo hun sociale netwerk te versterken.
-
Blz. 148
3.3.1 De gemeente verstrekt uiterlijk vanaf 1-1-2021 alleen nog subsidies die een aantoonbare bijdrage leveren aan de realisatie van de maatschappelijke agenda Sociaal Domein 2019-2022.
-
Blz. 149
3.3.1.1 Gebaseerd op de maatschappelijke agenda samen met gesubsidieerde organisaties (nieuwe) meerjarige afspraken maken met deze partijen over de benodigde dienstverlening en bijbehorende middelen (nieuwe subsidieafspraken).
-
Blz. 150
3.3.1.2 Hart voor Woerden zet samen met de diverse organisaties in het veld in op het versterken van de onderlinge themagerichte samenwerking.
-
Blz. 151
3.3.1.3 Een concreet thema voor 2021 betreft het worden van een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 152
3.3.1.4 Gemeente Woerden maakt afspraken met de maatschappelijke partners in het brede sociaal domein
-
Blz. 153
Opgave: Inwoners doen mee naar vermogen in hun eigen wijk of dorp
-
Blz. 154
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 155
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 156
Maatschappelijk effect
-
Blz. 157
Resultaat
-
Blz. 158
3.4.1 De score op de indicator sociale samenhang in de buurt stijgt in 2022 naar minimaal score 6,4 (2020: 6,1), waardoor de sociale kracht van inwoners in 2022 niet is gedaald (2020: 7,6)
-
Blz. 159
3.4.1.1 De buurtverbinders zijn actief in de wijken Schilderskwartier, Centrum (Bibliotheek), Molenvliet en het dorp Harmelen. We monitoren de effecten met een kwalitatief onderzoek (Storytelling).
-
Blz. 160
3.4.1.2 We verkennen in welke vierde wijk we de inzet van de buurtverbinders voortzetten en maken een keuze in Q4 - 2021. Afhankelijk van de mogelijkheden en situatie in de gekozen wijk, vervolgen we de inzet in 2022 of kiezen we een nieuwe wijk.
-
Blz. 161
3.5.1 Het percentage inwoners dat vrijwillige inzet levert blijft minimaal gelijk tot 2022 (2020: 42%)
-
Blz. 162
3.5.1.1 Buurtverbinders activeren inwoners en ondersteunen sociale inwonersactiviteiten (laagdrempelige, vrij toegankelijke voorzieningen) zowel in de wijk als in de ‘Huizen van'.
-
Blz. 163
3.5.1.2 Hart van Woerden traint de vrijwilligersorganisaties in het werven en het omgaan met vrijwilligers.
-
Blz. 164
3.5.1.3 De buurtverbinders zetten in op de bestaande vrijwilligersgroepen van Zegveld (Milandhof), Kamerik (de Cope) en Woerden (bijv. in Brediushonk, Willemshoeve, de Wiek).
-
Blz. 165
3.6.1 In 7 wijken of buurten van Woerden zijn er centrale plaatsen voor, door en met inwoners, waar nodig gefaciliteerd en ondersteund door een (sociaal) professional.
-
Blz. 166
3.6.1.1 Het 'Huis van...' is de centrale plek voor ontmoeting: een plek voor laagdrempelige, structurele en prettige ontmoetingen en passende activiteiten; hiermee is een onmisbaar onderdeel van de sociale basis in de wijk op orde.
-
Blz. 167
3.6.1.2 Inzet van Buurtverbinders op de lokale netwerken in de wijk. Zowel netwerken tussen inwoners als tussen en met maatschappelijke organisaties met als doel ontmoeten, verbinden en samendoen.
-
Blz. 168
3.6.1.3 Zorgdragen voor aansluiting van buurtverbinders op het sociaal team zodat afschaling van zorg mogelijk wordt gemaakt door de inzet van buurtbewoners.
-
Blz. 169
3.6.1.4 Zorgdragen voor een nauwe aansluiting op de wijkambtenaar en het gebiedsgericht werken door regelmatige afstemming, doorverwijzing en wanneer nuttig gezamenlijk oppakken van inwonersvragen.
-
Blz. 170
3.6.1.5 Buurtverbinders ondersteunen de programmaraden en exploitatiestichtingen
-
Blz. 171
3.6.1.6 Het concept Sociaal Werken in de Wijk wordt verder ontwikkeld
-
Blz. 172
Opgave: Psychisch kwetsbare inwoners hebben een passende woonplek met daarbij de juiste ondersteuning en voorzieningen voor een volwaardig leven in Woerden
-
Blz. 173
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 174
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 175
Maatschappelijk effect
-
Blz. 176
Resultaat
-
Blz. 177
3.7.1 Inwoners die uitstromen uit maatschappelijke opvang en beschermd wonen, worden gehuisvest. We halen ten minste het contingent dat hier jaarlijks voor wordt vastgesteld.
-
Blz. 178
3.7.1.1 Actieve inbreng programma 6 met betrekking tot zowel voldoende nieuwe woningen als zorg.
-
Blz. 179
3.8.1 De benodigde ondersteuning en behandeling voor inwoners met psychische problematiek is beschikbaar als de doorcentralisatie van de taken van centrumgemeente naar lokale gemeente (2022) heeft plaatsgevonden.
-
Blz. 180
3.8.1.1 Uitvoeren lokaal plan van aanpak waarin de onderdelen uit de Regionale Koers MOBW U16 aan bod komen en lokaal verder zijn uitgewerkt
-
Blz. 181
3.8.1.2 Uitvoeren van het regionaal plan van aanpak en het daaruit voortvloeiende lokale uitvoeringsplan waarin aandacht is voor:
-
Blz. 182
3.8.1.3 Met de regio verschillende ontwikkelingen (lokaal - regionaal) beter op elkaar afstemmen. Zicht op de doelgroep, behoeften aantallen en volume (data) zijn belangrijke gegevens om tot de juiste keuzes te komen.
-
Blz. 183
Opgave: Woerdenaren met minder kans op betaald werk doen mee in de samenleving
-
Blz. 184
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 185
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 186
Maatschappelijk effect
-
Blz. 187
Resultaat
-
Blz. 188
3.9.1 Er ligt een door de raad vastgesteld uitvoeringsplan op de sociale en maatschappelijke participatie. Hierin worden doelgroep, prestatie-indicatoren en streefwaarden opgenomen.
-
Blz. 189
3.9.1.1 We stellen in overleg met maatschappelijke partners een uitvoeringsplan op en bieden deze uiterlijk in Q3 ter vaststelling aan de gemeenteraad.
-
Blz. 190
3.9.2 Het vastgestelde plan is eind 2021 geïmplementeerd.
-
Blz. 191
3.9.2.1 We stellen vast welke informatie over de effectiviteit van de werkwijze nodig is en rapporteren daarover conform de gemaakte afspraken in het plan zodra de werkwijze gestart is.
-
Blz. 192
3.10.1 Er ligt een aangepast uitvoeringsplan op het armoedebeleid, waarin de doelen en de doelgroep worden gedefinieerd, en die vervolgens is vastgesteld door de raad.
-
Blz. 193
3.10.1.1 We stellen de nieuwe aanpak op in samenspraak met onze maatschappelijke partners en inwoners en bieden deze in Q1 aan ter vaststelling aan de raad.
-
Blz. 194
3.10.2 Het vastgestelde plan is in 2021 geïmplementeerd.
-
Blz. 195
3.10.2.1 We monitoren de resultaten van de implementatie van de aangepaste aanpak op het armoedebeleid en passen als gevolg daarvan indien nodig onze inspanningen aan. Dit start nadat de implementatie is gestart.
-
Blz. 196
Opgave: Statushouders zijn ingeburgerd
-
Blz. 197
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 198
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 199
Maatschappelijk effect
-
Blz. 200
Resultaat
-
Blz. 201
3.11.1 De nieuwe inburgeringswet, die op 1 juli 2021 ingevoerd wordt, is geïmplementeerd en de organisatie is voorbereid om de nieuwe wet uit te voeren.
-
Blz. 202
3.11.1.1 Samen met de belangrijkste partners richten we het proces rondom de nieuwe inburgeringswet in, waaronder het aanpassen van de verordening, aanbesteding taalinstituut, regelen uitvoeringsorganisatie, inkopen duale trajecten.
-
Blz. 203
3.12.1 Minimaal 15 statushouders nemen deel aan activiteiten gericht op werk of onderwijs.
-
Blz. 204
3.12.1.1 We zetten in samenwerking met Ferm Werk een re-integratiebureau in met landelijke ervaring in het begeleiden van statushouders met een grote afstand tot de arbeidsmarkt naar werk.
-
Blz. 205
3.12.1.2 Voor de jongeren van 16 t/m 29 jaar die Mbo op niveau 1-4 volgen is extra begeleiding nodig. Zolang de nieuwe inburgeringswet niet operationeel is zullen geïntegreerde trajecten ingekocht worden bij het ROC.
-
Blz. 206
3.12.2 Minimaal 15 statushouders nemen deel aan een intensief programma gericht op zelfredzaamheid.
-
Blz. 207
3.12.2.1 We bieden empowerment-trainingen aan die de kloof tussen hun eigen cultuur en Nederlandse cultuur verkleint.
-
Blz. 208
3.13.1 Alle 24 statushouders uit de Stadpoort beschikken vóór 1 januari 2022 over zelfstandige woonruimte.
-
Blz. 209
3.13.1.1 Groen West zorgt in 2021 voor een geleidelijke uitstroom van de statushouders van de Stadspoort naar zelfstandige woonruimte. Deze uitstroom is in overleg met de gemeente en is in 2020 reeds gestart.
-
Blz. 210
3.14.1 Huisartsen zijn in staat statushouders goede zorg te verlenen en kunnen hun taak als poortwachter beter uitvoeren.
-
Blz. 211
3.14.1.1 We onderzoeken wat huisartsen nodig hebben om de juiste zorg voor deze specifieke groep te verlenen en faciliteren dit maximaal 2 jaar.
-
Blz. 212
Eigen indicatoren
-
Blz. 213
Programma 4. Cultuur, economie en milieu
-
Blz. 214
Portefeuillehouders
-
Blz. 215
Omschrijving
-
Blz. 216
Omschrijving taakvelden
-
Blz. 217
Overige ontwikkelingen / Corona
-
Blz. 218
Financiële analyse
-
Blz. 219
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 220
Opgave: Energietransitie
-
Blz. 221
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 222
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 223
Maatschappelijk effect
-
Blz. 224
Resultaat
-
Blz. 225
4.5.1 In 2021 werken we aan het faciliteren van en informeren over de energietransitie door te werken aan meer bewustwording over de opgave en het bieden van handelingsperspectief.
-
Blz. 226
4.5.1.1 Het uitwerken/uitvoeren maken van projecten om inwoners te stimuleren
-
Blz. 227
4.6.1 In mei 2021 wordt de definitieve RES 1.0 waarin o.a. een regionaal bod voor grootschalige duurzame elektriciteit, voorgelegd aan de raad.
-
Blz. 228
4.6.1.1. Wij werken in de regio U16 samen aan een regionale energiestrategie, dat na vaststelling in 16 raden, 4 algemene besturen waterschap en de provinciale staten naar het Rijk wordt gezonden.
-
Blz. 229
4.6.2 In 2021 wordt een afwegingskader voor grootschalige duurzame energie door de raad vastgesteld. Na vaststelling door de raad wordt deze geborgd in de instrumenten van de Omgevingswet.
-
Blz. 230
4.6.2.1 Wij stellen samen met de samenleving een afwegingskader op voor grootschalige duurzame energieopwekking binnen de landelijke kaders van het Klimaatakkoord, waaronder windenergie en zonne-energie.
-
Blz. 231
4.6.3 Inzicht in alternatieven voor aardgas, het tempo en de fasering voor de aanpak van de bestaande bebouwde omgeving, in de vorm van een Woerdense Warmtevisie die in 2021 door de raad kan worden vastgesteld.
-
Blz. 232
4.6.3.1 Wij werken samen met inwoners, ondernemers, woningcorporatie en maatschappelijke organisaties aan de Woerdense Warmtevisie, die tevens als input dient voor de omgevingsvisie. Daarnaast ondersteunen we VVE’s.
-
Blz. 233
4.7.1 Onze eigen organisatie en ook het maatschappelijk vastgoed vervullen een voorbeeldfunctie in de energietransitie.
-
Blz. 234
4.7.1.1. We coördineren en stimuleren de verduurzaming van de eigen organisatie, waarbij we gebruik maken van de CO2 prestatieladder. Daarnaast stimuleren we de verduurzaming van het maatschappelijk vastgoed.
-
Blz. 235
Opgave: Cultuur
-
Blz. 236
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 237
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 238
Maatschappelijk effect
-
Blz. 239
Resultaat
-
Blz. 240
4.1.1 Theater werkt in alternatieve scenario’s, indien haalbaar met de TechnoHub.
-
Blz. 241
4.1.1.1 Het Klooster en gemeente werken in gezamenlijkheid aan scenario’s voor alternatieve bedrijfsvoering in tijden van corona, bijv. met de TechnoHUB
-
Blz. 242
4.2.1 Per 1-9-2021 is in een collegevoorstel vastgelegd hoe er ruimte gemaakt wordt binnen bestaande budgetten voor een makelaarsfunctie
-
Blz. 243
4.2.1.1 Binnen bestaande kaders verkennen van de mogelijkheden om concreet vorm te geven aan een makelaarsfunctie
-
Blz. 244
4.2.2 In 2021 worden resultaatafspraken gemaakt in de Vestingraad over de bundeling van alle informatie op het gebied van culturele activiteiten
-
Blz. 245
4.2.2.1 In samenwerking met Klooster, CPW en Woerden Marketing de mogelijkheden onderzoeken om tot één portaal voor alle culturele activiteiten te komen. (ontwikkelagenda, Vestingraad)
-
Blz. 246
4.3.1 In een addendum op de huidige uitvoeringsovereenkomst is de rol van de bibliotheek als verbinder geactualiseerd vanaf 2022.
-
Blz. 247
4.3.1.1 Nader uitwerken rol en dienstverlening van de bibliotheek (inclusief taalhuis).
-
Blz. 248
4.3.2 Bibliotheek is in overleg met onderwijspartners, in een nader te bepalen vorm, verbonden met de Lokaal Educatieve Agenda (LEA)
-
Blz. 249
4.3.2.1 In gesprek met onderwijspartners uit de LEA en de bibliotheek de samenwerking n.a.v. de kamerbrief ‘Leesoffensief’ bespreken
-
Blz. 250
4.4.1 In 2021 is in een college voorstel inzichtelijk gemaakt welke aan- passingen er minimaal nodig zijn aan het gebouw om het optimaal te kunnen exploiteren, incl. een financiële doorrekening
-
Blz. 251
4.4.1.1 Gemeente en Stadsmuseum brengen maken een inventarisatie van noodzakelijke investeringen om in het huidige gebouw zo optimaal mogelijk activiteiten te kunnen ontplooien
-
Blz. 252
Opgave: Erfgoed
-
Blz. 253
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 254
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 255
Maatschappelijk effect
-
Blz. 256
Resultaat
-
Blz. 257
4.8.1 Cultuurhistorie is onderdeel van de omgevingsvisie, ruimtelijke plannen en projecten, duurzaamheidsvraagstukken en recreatie en toerisme.
-
Blz. 258
4.8.1.1 Erfgoedadvisering wordt integraal meegenomen in projecten en plannen.
-
Blz. 259
4.8.2 Beleefbare cultuurhistorie – de verhalen van Woerden worden verteld via verschillende communicatiemiddelen.
-
Blz. 260
4.8.2.1 Digitale publiekskaart om informatie over Cultuurhistorische waarden, monumenten en archeologische vindplaatsen binnen de gemeente voor een breder publiek te ontsluiten.
-
Blz. 261
4.8.3 In 2021 wordt het Castellum Woerden UNESCO Werelderfgoed; in 2022 viert Woerden dat zij 650 jaar stadsrechten heeft en bestaat de Oude Hollandse Waterlinie 350 jaar. Dit willen we uitdragen.
-
Blz. 262
4.8.3.1 Activiteiten en middelen ontwikkelen om deze twee belangrijke verhalen te vertellen met (boven) lokale erfgoedpartners.
-
Blz. 263
4.8.4. Toekomstbeeld Religieus erfgoed
-
Blz. 264
4.8.4.1 Kerkenvisie en paspoort in gezamenlijkheid met kerken opstellen
-
Blz. 265
Opgave: Economie, Recreatie & Toerisme
-
Blz. 266
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 267
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 268
Maatschappelijk effect
-
Blz. 269
Resultaat
-
Blz. 270
4.9.1 Vastgestelde en gedragen herstructureringsplan voor bedrijventerrein Barwoutswaarder.
-
Blz. 271
4.9.1.1 Gewenste herstructurerings-maatregelen ophalen middels werksessies met ondernemers, waarna een herinrichtingsplan, beeldkwaliteitsnotitie, financiële raming en planning wordt opgesteld
-
Blz. 272
4.9.2 Een aantrekkelijk en veilig bedrijventerrein Barwoutswaarder.
-
Blz. 273
4.9.2.1 Verbeteren van de organisatiegraad van Barwoutswaarder. Samen met de partners van Barwoutswaarder en het OKW bekijken of de organisatiegraad van het bedrijventerrein te verbeteren is.
-
Blz. 274
4.9.3 Continuering van de BIZ Honthorst
-
Blz. 275
4.9.3.1 Samen met de betrokken ondernemers het draagvlak onderzoeken voor het continueren van de BIZ op bedrijventerrein Honthorst gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de bedrijfsomgeving.
-
Blz. 276
4.10.1 Gemeentelijke overeenstemming over locaties nieuwe bedrijventerreinen.
-
Blz. 277
4.10.1.1 Op basis van de beoordelingscriteria is een keuze voor een locatie gemaakt. Deze keuze wordt uitgewerkt in een bestemmingsplan.
-
Blz. 278
4.11.1 Uitstekende vind- en bereikbaarheid van het cluster EZ; weinig afstand tussen gemeente en ondernemers (laagdrempelig).
-
Blz. 279
4.11.1.1 Signaleringsfunctie en ophalen informatie economisch beleid door middel van o.a. bedrijfsbezoeken, regelmatig ook met collegeleden.
-
Blz. 280
4.11.1.2 Toetsen bij het bedrijfsleven van de kwaliteit gemeentelijke dienstverlening en het economisch beleid.
-
Blz. 281
4.11.3 Een door gemeente en ondernemersverenigingen gedragen jaarlijks event voor het bedrijfsleven en een door beide partijen gedragen jaarlijks uit te voeren actielijst ter versterking van de lokale economie.
-
Blz. 282
4.11.3.1 Gemeente en ondernemers-verenigingen (POVW) werken in thematische werkgroepen (o.a. arbeidsmarkt, ondernemersklimaat en duurzaamheid) samen aan acties voor het versterken van de lokale economie.
-
Blz. 283
4.12.1 Op projectmatige basis de (lokale) onderwijs-arbeidsmarktaansluiting verbeteren.
-
Blz. 284
4.12.1.1 Samenwerking van bedrijfsleven, onderwijs en overheid in de uitvoering van de projecten behorend bij het herijkte programma Woerden Werkt.
-
Blz. 285
4.12.2 Actieve rol van gemeente, onderwijs en ondernemers in de operationele fase na realisatie van TechnoHub in Woerden
-
Blz. 286
4.12.2.1 Faciliteren en borgen realisatiefase en operationele fase TechnoHub door het Woerdens Techniek Talent (WTT).
-
Blz. 287
4.13.1 De bezoekerskracht, winkelleegstand en koopkrachtbinding in de binnenstad minimaal op het huidige niveau houden
-
Blz. 288
4.13.1.1 Uitvoeren van de Ontwikkelagenda binnenstad samen met stakeholders binnenstad o.a. compact houden kernwinkelgebied.
-
Blz. 289
4.13.1.2 Monitoring o.a. middels passantentellingen, waarbij de gegevens van 2020 en de ontwikkelingen in vergelijkbare gemeenten als maatstaf dienen.
-
Blz. 290
4.13.2 Een geactualiseerd standplaatsenbeleid
-
Blz. 291
4.13.2.1 Actualiseren van het huidige standplaatsenbeleid
-
Blz. 292
4.13.3 Gebiedsgericht werken; Continuering van de BIZ Stadshart
-
Blz. 293
4.13.3.1 Vitale binnenstad, dorpscentra en wijkcentra via inzet accountmanagement Gebiedsgericht werken
-
Blz. 294
4.13.3.2 Samen met de betrokken ondernemers het draagvlak onderzoeken voor het continueren van de BIZ Stadshart gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de omgeving.
-
Blz. 295
4.14.1 Een gebalanceerd lokaal en regionaal aanbod aan toeristische voorzieningen, te meten via Woerden Marketing.
-
Blz. 296
4.14.1.1 Het verlengen van de overeenkomst met Woerden Marketing en uitrollen merkenbeleid i.s.m. Stadshart Woerden. Onderzoek naar verdere samenwerking Kaaspakhuis en Woerden Marketing
-
Blz. 297
4.14.1.2 Heroverweging inzet regionale marketing w.o. Utrecht Region, Groene Hart en Cheese Valley
-
Blz. 298
4.14.1.3 Inzetten op regionale samenwerkingsverbanden om slagkracht te vergroten en meer bezoekers te trekken in de (post-)corona-periode.
-
Blz. 299
4.15.1 Woerden is belangrijke plaats voor inwoners en toeristen om te recreëren in de Groene Hart-regio. Dit wordt gemeten via onderzoek vanuit Woerden Marketing en de provincie Utrecht.
-
Blz. 300
4.15.1.1 Evaluatie van de Koers voor recreatie & toerisme 2016-2022 en bijbehorend actieprogramma updaten i.s.m. Koersgroep Recreatie & Toerisme.
-
Blz. 301
4.16.1 In samenwerking met relevante partners w.o. Comité van Aanbeveling uitvoering geven aan voorbereidingen.
-
Blz. 302
4.16.1.1 Gezamenlijk met alle relevante partners een programma uitwerken voor het feestjaar. De voorbereidingen treffen voor het jubileumjaar in 2022.
-
Blz. 303
Eigen indicatoren
-
Blz. 304
Programma 5. Onderwijs en sport
-
Blz. 305
Portefeuillehouders
-
Blz. 306
Omschrijving
-
Blz. 307
Omschrijving taakvelden
-
Blz. 308
Overige ontwikkelingen / Corona
-
Blz. 309
Financiële analyse
-
Blz. 310
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 311
Opgaven
-
Blz. 312
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 313
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 314
Maatschappelijk effect
-
Blz. 315
Programma 6. Ruimtelijke ontwikkeling en wonen
-
Blz. 316
Portefeuillehouders
-
Blz. 317
Omschrijving
-
Blz. 318
Omschrijving taakvelden
-
Blz. 319
Overige ontwikkelingen / Corona
-
Blz. 320
Financiële analyse
-
Blz. 321
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 322
Opgaven
-
Blz. 323
Wat heeft Woerden met deze opgave bereikt?
-
Blz. 324
Wat heeft Woerden gedaan?
-
Blz. 325
Maatschappelijk effect
-
Blz. 326
Resultaat
-
Blz. 327
6.1.1 Er worden t/m 2022 gemiddeld 300 nieuwe woningen per jaar gerealiseerd, waarvan 60 sociale huurwoningen.
-
Blz. 328
6.1.1.1 Ontwikkeling van woningbouwprojecten met behulp van het Actieprogramma Woningbouw.
-
Blz. 329
6.2.1 Stedelijke ontwikkeling van de Poort van Woerden In 2022 zijn plannen gereed voor de stedelijke ontwikkeling van de stationsomgeving waarbij het gaat om mobiliteit, wonen en werken.
-
Blz. 330
6.2.1.1. Ruimtelijk-programmatisch en kwalitatief verbinding leggen tussen de projecten Middelland, Snellerpoort en Stationsgebied
-
Blz. 331
6.2.2. Gebiedsontwikkeling Middelland waarbij in 2022 minimaal twee locaties zijn getransformeerd, kantorenleegstand is verminderd en minimaal 300 woningen zijn gerealiseerd. Hierbij zijn we afhankelijk van de initiatiefnemers.
-
Blz. 332
6.2.2.1 Start bouw van 2 woningbouwprojecten.
-
Blz. 333
6.2.3 Gebiedsontwikkeling Snellerpoort. In 2022 is start de woningbouwontwikkeling van de eerste bouwvelden. Voorwaarde hiervoor is het verleggen van de Steinhagenseweg.
-
Blz. 334
6.2.3.1 Voor het woongebied en de uitbreiding van het winkelcentrum worden begin 2021 twee separate bestemmingsplannen vastgesteld. Na vaststelling kunnen in 2021 marktpartijen geselecteerd worden voor de eerste fase van het woon- en winkelgebied.
-
Blz. 335
6.3.1 In 2022 is fase 1 van de Omgevingswet geïmplementeerd.
-
Blz. 336
6.3.1.1 Projectmatig organiseren van de nieuwe omgevingsvisie. Voorbereiding omgevingsplan, software voor regels en vergunningen, opstellen nieuwe werkprocessen en inrichten organisatie. Communicatie en participatie met inwoners en stakeholders.
-
Blz. 337
6.3.2 In 2021 is de Omgevingsvisie Woerden vastgesteld.
-
Blz. 338
6.3.2.1 Opstellen Omgevingsvisie Woerden die in afstemming met regionale processen (Lopikerwaard, U16 en Provincie) via participatie tot stand komt.
-
Blz. 339
6.3.3 Het omgevingsplan van rechtswege is gereed. Het casco voor het nieuwe omgevingsplan + vulstrategie is gereed en kan vanaf 2022 vernieuwd worden.
-
Blz. 340
6.3.3.1 Opschonen huidige systeem Ruimtelijke Plannen en aansluiten op het nieuwe systeem DSO. Vervolgens ‘vullen’ met vigerende verordeningen en bestemmingsplanregels en bruidsschatregels.
-
Blz. 341
6.3.4 In 2022 kunnen burgers en bedrijven via het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) alle informatie over hun fysieke leefomgeving digitaal benaderen.
-
Blz. 342
6.3.4.1 Software voor het DSO is aangekocht en gevuld met top-activiteiten vergunningen. Omgevingsplan is van rechtswege van kracht en raadpleegbaar.
-
Blz. 343
Eigen indicatoren
-
Blz. 344
Programma 7. Algemene inkomsten
-
Blz. 345
Portefeuillehouders
-
Blz. 346
Omschrijving
-
Blz. 347
Financiële analyse
-
Blz. 348
Verschillenanalyse 2020 - 2021
-
Blz. 349
Resultaat
-
Blz. 350
7.1.1 Baten en lasten zijn reëel en structureel in evenwicht
-
Blz. 351
7.1.1.1 Er wordt een begroting aangeboden die structureel/materieel meerjarig sluitend is
-
Blz. 352
7.1.2 Stabiele vermogenspositie
-
Blz. 353
7.1.2.1 De schuldquote in 2030 is 150%
-
Blz. 354
7.1.2.2 Bij de Voorjaarsnota/Kadernota wordt een investeringsplanning aangeboden
-
Blz. 355
7.1.2.3 Stabiel aflossingsschema en beperkt risicoprofiel, geen gebruik van aflossingsvrije leningen)
-
Blz. 356
7.1.3 Verbetering en professionalisering financiële beheersing
-
Blz. 357
7.1.3.1 Robuust risicomanagement
-
Blz. 358
7.1.3.2 Professionaliseren treasuryrol
-
Blz. 359
7.1.4 De bestuursopdracht wordt gerealiseerd
-
Blz. 360
7.1.4.1 Taakstellende bezuinigingen worden gerealiseerd
-
Blz. 361
7.1.5 Tijdige informatie aan de raad over Algemene Uitkering Gemeentefonds
-
Blz. 362
7.1.5.1 Binnen drie weken na uitkomen van circulaires wordt een RIB opgesteld
-
Blz. 363
7.2.1 Er worden geen voorstellen gedaan zonder (structurele) dekking binnen programma
-
Blz. 364
7.2.1.1 Instructies en voorlichting opstellers bewust voorstellen
-
Blz. 365
7.2.1.2 Toetsing van de voorstellen op naleving
-
Blz. 366
7.2.2 De notitie Financiële Sturing wordt nageleefd en gehandhaafd
-
Blz. 367
7.2.2.1 Richtlijnen/instructies opstellen en personeel informeren/voorlichten
-
Blz. 368
7.2.2.2 Toetsing op naleving van de financiële kaders
-
Blz. 369
7.2.3 Bij investeringsvoorstellen worden de gevolgen voor de schuldquote aangegeven t.o.v. de laatst vastgestelde begroting
-
Blz. 370
7.2.3.1 Format van raadsvoorstel en werkprocessen totstandkoming van voorstel hanteren
-
Blz. 371
7.2.4 De P&C-documenten worden geautomatiseerd samengesteld
-
Blz. 372
7.2.4.1 De begroting 2022-2025 wordt met de nieuwe tool opgesteld
-
Blz. 373
7.2.5 Actuele financiële kaders
-
Blz. 374
7.2.5.1 Actualiseren van nota Financiële Sturing
-
Blz. 375
7.2.6 Controle op uitvoering besluiten raad
-
Blz. 376
7.2.6.1 Integraal overzicht van financiële raadsbesluiten, moties, amendementen met monitor op verwerking/uitvoering
-
Blz. 377
Programma 8. Overhead
-
Blz. 378
Portefeuillehouders
-
Blz. 379
Omschrijving
-
Blz. 380
Financiële analyse
-
Blz. 381
Verschillenanalyse 2021 - 2022
-
Blz. 382
Paragrafen
-
Blz. 383
Paragraaf 1 Lokale heffingen
-
Blz. 384
1. Wat is het doel van deze paragraaf?
-
Blz. 385
2. Wettelijk kader en gemeentelijk kader
-
Blz. 386
Geraamde opbrengsten
-
Blz. 387
Lokale lastendruk
-
Blz. 388
A. Belastingen
-
Blz. 389
B. Bestemmingsheffingen
-
Blz. 390
C. Rechten
-
Blz. 391
D. Vergelijking met andere gemeenten
-
Blz. 392
Paragraaf 2 Verbonden partijen
-
Blz. 393
Wat is het doel van deze paragraaf?
-
Blz. 394
Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
-
Blz. 395
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 396
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 397
Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
-
Blz. 398
Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 399
Recreatieschap Stichtse Groenlanden
-
Blz. 400
Ferm Werk
-
Blz. 401
Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 402
Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)
-
Blz. 403
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 404
Coöperatie Parkeerservice U.A. Amersfoort
-
Blz. 405
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 406
Vitens
-
Blz. 407
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 408
Stichting Urgentieverlening West Utrecht
-
Blz. 409
Overige verbonden partijen
-
Blz. 410
U10
-
Blz. 411
Paragraaf 3 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 412
1. Wat is het doel van deze paragraaf?
-
Blz. 413
2. Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
-
Blz. 414
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 415
Inleiding
-
Blz. 416
Risico's
-
Blz. 417
Risico's
-
Blz. 418
Niet kwantificeerbare risico's
-
Blz. 419
Weerstandsvermogen
-
Blz. 420
Weerstandsvermogen
-
Blz. 421
Kengetallen
-
Blz. 422
Kengetallen
-
Blz. 423
Paragraaf 4 Bedrijfsvoering
-
Blz. 424
1. Wat is het doel van deze paragraaf?
-
Blz. 425
2. Organisatieontwikkeling en bestuursopdracht
-
Blz. 426
3. Informatiebeleid
-
Blz. 427
4. Informatiebeveiliging & Privacy
-
Blz. 428
5. Rechtmatigheid
-
Blz. 429
6. Indicatoren personeel en overhead
-
Blz. 430
DVO met gemeente Oudewater
-
Blz. 431
Paragraaf 5 De inwoner centraal in participatie en dienstverlening
-
Blz. 432
Inleiding
-
Blz. 433
Paragraaf 6 Financiering
-
Blz. 434
Wat is het doel van deze paragraaf?
-
Blz. 435
Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
-
Blz. 436
Toelichting
-
Blz. 437
Paragraaf 7 Kapitaalgoederen
-
Blz. 438
1. Wat is het doel van deze paragraaf?
-
Blz. 439
2. Wettelijk kader en gemeentelijk beleid
-
Blz. 440
3. Openbare Ruimte
-
Blz. 441
Openbare Ruimte - inzicht in exploitatie
-
Blz. 442
Openbare Ruimte - inzicht in investeringen
-
Blz. 443
Riolering
-
Blz. 444
Vastgoed
-
Blz. 445
Paragraaf 8 Grondbeleid
-
Blz. 446
Inleiding
-
Blz. 447
Bouwgrond in exploitatie (BIE)
-
Blz. 448
Rekenparameters
-
Blz. 449
Verloop boekwaarde 2021
-
Blz. 450
Resultaatbestemming
-
Blz. 451
Meerjarenperspectief
-
Blz. 452
Onderhanden werk, waaronder bouwgronden in exploitatie (incl. voorzieningen)
-
Blz. 453
Totaal
-
Blz. 454
Snel en Polanen
-
Blz. 455
Defensie-eiland
-
Blz. 456
Kamerik Noord-Oost II
-
Blz. 457
Brediuspark
-
Blz. 458
Jan Steenstraat
-
Blz. 459
Harmelen
-
Blz. 460
Pionier
-
Blz. 461
Putkop Harmelen
-
Blz. 462
Burgemeester van Zwietenweg
-
Blz. 463
Kamerik Schoollocaties
-
Blz. 464
Bijlagen
-
Blz. 465
Budgetoverhevelingen
-
Blz. 466
Verklaring van de categorieën:
-
Blz. 467
Budgetoverhevelingen 2021 -> 2022
-
Blz. 468
II. JAARREKENING
-
Blz. 469
Balans
-
Blz. 470
Activa
-
Blz. 471
Passiva
-
Blz. 472
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 473
Grondslagen
-
Blz. 474
Toelichting balans
-
Blz. 475
ALGEMEEN
-
Blz. 476
VASTE ACTIVA
-
Blz. 477
VLOTTENDE ACTIVA
-
Blz. 478
VASTE PASSIVA
-
Blz. 479
Vaste schulden met een rente typische looptijd > 1 jaar
-
Blz. 480
VLOTTENDE PASSIVA
-
Blz. 481
NIET IN DE BALANS OPGENOMEN RECHTEN EN VERPLICHTINGEN
-
Blz. 482
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 483
Staat van baten en lasten
-
Blz. 484
Totaaloverzicht
-
Blz. 485
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 486
Toelichting
-
Blz. 487
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 488
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 489
Verantwoording Wet Normering Topinkomens (WNT)
-
Blz. 490
Toelichting
-
Blz. 491
Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking
-
Blz. 492
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 493
Toelichting
-
Blz. 494
lasten
-
Blz. 495
toevoegingen en ontrekkingen
-
Blz. 496
Overzicht op taakvelden
-
Blz. 497
Overzicht op taakvelden
-
Blz. 498
Gewaarborgde geldleningen
-
Blz. 499
Staat van gewaarborgde geldleningen, stichtingen en verenigingen
-
Blz. 500
EMU saldo
-
Blz. 501
EMU
-
Blz. 502
SISA
-
Blz. 503
SISA
-
Inspanningen
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap