Naar hoofdinhoud
Publicaties
>
Jaarstukken 2021
>
Inspanningen
Verberg navigatie
Toon navigatie
Standaard contrast
Hoog contrast
Bijlagen
Home
Jaarverslag
Leeswijzer
I. JAARVERSLAG
Financiële beschouwing
Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
Programma 2. Fysiek beheer openbare ruimte en vervoer
Programma 3. Sociaal domein
Programma 4. Cultuur, economie en milieu
Programma 5. Onderwijs en sport
Programma 6. Ruimtelijke ontwikkeling en wonen
Programma 7. Algemene inkomsten
Programma 8. Overhead
Paragrafen
Paragraaf 1 Lokale heffingen
Paragraaf 2 Verbonden partijen
Paragraaf 3 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Paragraaf 4 Bedrijfsvoering
Paragraaf 5 De inwoner centraal in participatie en dienstverlening
Paragraaf 6 Financiering
Paragraaf 7 Kapitaalgoederen
Paragraaf 8 Grondbeleid
Bijlagen
Budgetoverhevelingen
II. JAARREKENING
Balans
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
Toelichting balans
Overzicht van baten en lasten
Begrotingsrechtmatigheid
Verantwoording Wet Normering Topinkomens (WNT)
Overzicht incidentele baten en lasten
Overzicht op taakvelden
Gewaarborgde geldleningen
EMU saldo
SISA
Inspanningen
Home
Jaarverslag
Leeswijzer
I. JAARVERSLAG
Financiële beschouwing
Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
Programma 2. Fysiek beheer openbare ruimte en vervoer
Programma 3. Sociaal domein
Programma 4. Cultuur, economie en milieu
Programma 5. Onderwijs en sport
Programma 6. Ruimtelijke ontwikkeling en wonen
Programma 7. Algemene inkomsten
Programma 8. Overhead
Paragrafen
Paragraaf 1 Lokale heffingen
Paragraaf 2 Verbonden partijen
Paragraaf 3 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Paragraaf 4 Bedrijfsvoering
Paragraaf 5 De inwoner centraal in participatie en dienstverlening
Paragraaf 6 Financiering
Paragraaf 7 Kapitaalgoederen
Paragraaf 8 Grondbeleid
Bijlagen
Budgetoverhevelingen
II. JAARREKENING
Balans
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
Toelichting balans
Overzicht van baten en lasten
Begrotingsrechtmatigheid
Verantwoording Wet Normering Topinkomens (WNT)
Overzicht incidentele baten en lasten
Overzicht op taakvelden
Gewaarborgde geldleningen
EMU saldo
SISA
Inspanningen
Tonen
Inspanningen (149)
1.1.1.1 Herontwerp bestaande websites.
1.1.1.2 Aanschaf gebruiksvriendelijke formulierengenerator met meetbare formulieren.
1.1.1.3 Beleggen van formulierenbeheer in de organisatie.
1.1.1.4 Ontwikkelen mijn omgeving (inwonercloud) + beheer beleggen in de organisatie.
1.1.2.1 Bezetting en kwaliteit medewerkers up to date. Stabiele ICT-omgeving.
1.1.3.1 De gemeente is verplicht om een jaarlijks onderzoek uit te voeren naar de inrichting, werking en beveiliging.
1.1.4.1 Alle noodzakelijke acties uitvoeren om woonfraude en adresfraude tegen te gaan.
1.2.1.1 Aanpassen Bibob-beleid
1.2.1.2 Opleiden en trainen van collega's en ondernemers op het gebied van bewustwording.
1.2.1.3 Actualiseren bevoegdheden burgemeester (APV, beleidsregels, etc.)
1.2.1.4 Verbeteren informatiepositie gemeente betreffende ondermijnende activiteiten
1.3.1.1 Ieder kwartaal voortgangs-gesprekken met Buurtwerk
1.3.1.2 Ieder half jaar voortgangs-rapportage door Buurtwerk
1.3.1.3 Planning activiteiten o.b.v. jaarlijks uitvoeringsprogramma
1.3.1.4 Maandelijkse JOR-overleggen
1.3.1.5 Periodiek de wijk in gaan
1.3.1.6 Jongeren die activiteiten organiseren voor jongeren
1.4.1.1 Afspraken en acties uitzetten aan de hand van PGA-overleggen.
1.4.1.2 Monitoring en coördinatie van acties op de leefgebieden van de ketenpartners
1.4.1.3 Voeren van gesprekken met de PGA-cliënten en familie
1.4.1.4 Inspelen op incidenten in lopende PGA-trajecten
1.5.1.1 Aandacht voor Meld Misdaad Anoniem.
1.5.1.1 Behoud van relevante kennis en expertise
1.5.1.1 Boa bij wijkplatformbijeenkomsten
1.5.1.1 Burgernet
1.5.1.1 Structureel contact met ketenpartners ten behoeve van de geregistreerde criminaliteitscijfers
1.6.1.1 Structureel bestuurlijk overleg m.b.t. casussen van dienst
1.6.1.2 Dedicated werkgroep oprichten
1.6.1.3 Intern meldpunt oprichten voor snelle multidisciplinaire slagkracht
1.7.1.1 Uitvoering van de regiodeal bodemdaling Groene Hart in AGW verband, samen met de Provincie Utrecht, de Provincie Zuid Holland, waterschappen de Stichtse Rijnlanden, Rijnland en Krimpenerwaard.
1.7.1.2 Uitvoering van het bestuursakkoord AGW met de provincie Zuid-Holland, waarin acht projecten voor de versterking van de (recreatieve) economie zijn opgenomen.
1.8.1.1 Het leveren van een bestuurlijke en ambtelijke bijdrage aan de regionale tafels.
2.1.1.1. Onderzoek naar toegankelijke binnenstad voor fietsers gecombineerd met doorgaand autoverkeer weren uit het centrum
2.1.1.2. Opstellen beleidsstukken en uitvoeren onderzoeken conform strategienota verkeersvisie.
2.1.1.3. Meerjaren Verkeersmaatregelenplan 2030 vormt input voor Kadernota 2022.
2.1.1.4 In overleg en met subsidie van de provincie een begin maken met het fietspad langs de omgelegde Steinhagenseweg en deze via Veldwijk, Breeveld en Harmelen aansluiten op het Utrechtse deel.
2.2.1.1. Het doorlopen van alle (ruimtelijke, juridische en financiële) procedures die nodig zijn om te starten met de realisatie van de brug over Oude Rijn
2.2.1.2 De werkzaamheden aan de Boerendijk en kruispunt Boerendijk - Hoge Rijndijk worden afgerond
2.3.1.1 In overleg met RO om omlegging Steinhagenseweg conform resultaat uit te voeren (is onderdeel van de ontwikkeling Snellerpoort)
2.4.1.1 Bestemmingsplanprocedure afronden, ontwerp uitwerken start aanbesteding
2.5.1.1 Periodiek wordt in een steekproef de integrale beeldkwaliteit vastgesteld en vanaf eind 2021 jaarlijks gerapporteerd aan de raad.
2.5.2.1 Beleidskaders om de Taskforce 2018 areaalreductie vorm te geven worden in 2021 voorgelegd aan de raad.
2.5.2.2 Beleidsplan verlichting wordt Q2 2021 aangeboden aan de raad (vertraging a.g.v. corona en Heroriëntatie), na vaststelling kan uitvoeringsplan sanering openbare verlichting worden opgesteld.
2.5.2.3 Resultaten onderzoek marktconformiteit Wijkonderhoud worden in 2021 aangeboden aan de raad.
2.5.2.4 Beleidskeuzes om afmeer- en evenementenvoorzieningen kostenneutraal te maken, brugbediening te versoberen en bruggelden (klompen) te innen worden in 2021 voorgelegd aan de raad.
2.5.2.5 De bezuinigingen vergen nieuwe doelstelling op het gebied van uitstraling, deze worden in de eerste helft van 2021 met de markt verkent en in 2021 aangeboden aan de raad.
2.5.3.1 Borgen van klimaatbestendig ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, door dit integraal onderdeel te maken in alle relevante gemeentelijke processen.
2.5.3.2 Borgen van bodemdalingsbestendig ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, door dit integraal onderdeel te maken in alle relevante gemeentelijke processen.
2.5.3.3 Uitvoeren van projecten regiodeal bodemdaling.
2.5.3.4 Aanhaken bij regionale samenwerking om gemeente overstroming robuust te krijgen.
2.5.3.5 Communiceren om bewustzijn te vergroten om met de samenleving particulier terrein bodemdalings- en klimaatbestendig te maken.
3.1.1.1 We starten in 2021 met de voorbereidingen van de implementatie van begeleiding bij de teams van WoerdenWijzer. Uiterlijk per 1-1-2022 biedt WoerdenWijzer ook begeleiding.
3.1.1.2 Over de implementatie en borging van begeleiding in WoerdenWijzer per 1-1-2022 zijn afspraken gemaakt met de organisaties die deze functies op dit moment bieden m.b.t. een warme overdracht van cliënten.
3.1.1.3 Bij de inkoop van het maatwerk worden contractafspraken gemaakt over op- en afschaling van zorg, inclusiviteit en de samenwerking met informele organisaties.
3.1.1.4 We passen de verordeningen en beleidsregels Jeugd en Wmo aan zodat ook vanuit dit wettelijke kader nog meer gestuurd wordt op instroom, doorstroom en uitstroom.
3.1.1.5 We verschuiven op onderdelen middelen van maatwerk (individueel op beschikking) naar voorliggend (collectieve voorzieningen zonder beschikking), waardoor we kunnen investeren in voorliggende voorzieningen
3.1.2.1 De medewerkers van WoerdenWijzer worden door inzet van intervisie, analyse duurste trajecten en caseloadbesprekingen (op inhoud, proces en financiën) bewuster gemaakt van de meest efficiënte inzet van (informele) ondersteuning.
3.1.3.1 In 2021 maken we vanuit het project Inkoop afspraken over een lokale intensievere samenwerking tussen Woerden Wijzer, algemene voorzieningen en maatwerkvoorzieningen over betere doorstroom en uitstroom van geïndiceerde voorzieningen.
3.1.3.2 In 2021 leidt het project Inkoop tot betere contractafspraken over samenwerking met zorgaanbieders.
3.1.3.3 In 2021 biedt Woerden Wijzer ondersteuning en begeleiding dichtbij de inwoners in de wijk. Daarnaast werkt Woerden Wijzer voor jongeren meer samen met scholen en huisartsen.
3.10.1.1 We stellen de nieuwe aanpak op in samenspraak met onze maatschappelijke partners en inwoners en bieden deze in Q1 aan ter vaststelling aan de raad.
3.10.2.1 We monitoren de resultaten van de implementatie van de aangepaste aanpak op het armoedebeleid en passen als gevolg daarvan indien nodig onze inspanningen aan. Dit start nadat de implementatie is gestart.
3.11.1.1 Samen met de belangrijkste partners richten we het proces rondom de nieuwe inburgeringswet in, waaronder het aanpassen van de verordening, aanbesteding taalinstituut, regelen uitvoeringsorganisatie, inkopen duale trajecten.
3.12.1.1 We zetten in samenwerking met Ferm Werk een re-integratiebureau in met landelijke ervaring in het begeleiden van statushouders met een grote afstand tot de arbeidsmarkt naar werk.
3.12.1.2 Voor de jongeren van 16 t/m 29 jaar die Mbo op niveau 1-4 volgen is extra begeleiding nodig. Zolang de nieuwe inburgeringswet niet operationeel is zullen geïntegreerde trajecten ingekocht worden bij het ROC.
3.12.2.1 We bieden empowerment-trainingen aan die de kloof tussen hun eigen cultuur en Nederlandse cultuur verkleint.
3.13.1.1 Groen West zorgt in 2021 voor een geleidelijke uitstroom van de statushouders van de Stadspoort naar zelfstandige woonruimte. Deze uitstroom is in overleg met de gemeente en is in 2020 reeds gestart.
3.14.1.1 We onderzoeken wat huisartsen nodig hebben om de juiste zorg voor deze specifieke groep te verlenen en faciliteren dit maximaal 2 jaar.
3.2.1.1 We monitoren het effect van de invoering van het casemanagement financieel en inhoudelijk en sturen op de instroom, uitstroom en doorstroom (minder, lichter en korter). Het uitgangspunt daarbij blijft het bieden van ondersteuning op maat.
3.2.2.1 Inwoners worden door de buurtverbinders door algemene voorzieningen geactiveerd en ondersteund om mee te doen en zo hun sociale netwerk te versterken.
3.3.1.1 Gebaseerd op de maatschappelijke agenda samen met gesubsidieerde organisaties (nieuwe) meerjarige afspraken maken met deze partijen over de benodigde dienstverlening en bijbehorende middelen (nieuwe subsidieafspraken).
3.3.1.2 Hart voor Woerden zet samen met de diverse organisaties in het veld in op het versterken van de onderlinge themagerichte samenwerking.
3.3.1.3 Een concreet thema voor 2021 betreft het worden van een dementievriendelijke gemeente.
3.3.1.4 Gemeente Woerden maakt afspraken met de maatschappelijke partners in het brede sociaal domein
3.4.1.1 De buurtverbinders zijn actief in de wijken Schilderskwartier, Centrum (Bibliotheek), Molenvliet en het dorp Harmelen. We monitoren de effecten met een kwalitatief onderzoek (Storytelling).
3.4.1.2 We verkennen in welke vierde wijk we de inzet van de buurtverbinders voortzetten en maken een keuze in Q4 - 2021. Afhankelijk van de mogelijkheden en situatie in de gekozen wijk, vervolgen we de inzet in 2022 of kiezen we een nieuwe wijk.
3.5.1.1 Buurtverbinders activeren inwoners en ondersteunen sociale inwonersactiviteiten (laagdrempelige, vrij toegankelijke voorzieningen) zowel in de wijk als in de ‘Huizen van'.
3.5.1.2 Hart van Woerden traint de vrijwilligersorganisaties in het werven en het omgaan met vrijwilligers.
3.5.1.3 De buurtverbinders zetten in op de bestaande vrijwilligersgroepen van Zegveld (Milandhof), Kamerik (de Cope) en Woerden (bijv. in Brediushonk, Willemshoeve, de Wiek).
3.6.1.1 Het 'Huis van...' is de centrale plek voor ontmoeting: een plek voor laagdrempelige, structurele en prettige ontmoetingen en passende activiteiten; hiermee is een onmisbaar onderdeel van de sociale basis in de wijk op orde.
3.6.1.2 Inzet van Buurtverbinders op de lokale netwerken in de wijk. Zowel netwerken tussen inwoners als tussen en met maatschappelijke organisaties met als doel ontmoeten, verbinden en samendoen.
3.6.1.3 Zorgdragen voor aansluiting van buurtverbinders op het sociaal team zodat afschaling van zorg mogelijk wordt gemaakt door de inzet van buurtbewoners.
3.6.1.4 Zorgdragen voor een nauwe aansluiting op de wijkambtenaar en het gebiedsgericht werken door regelmatige afstemming, doorverwijzing en wanneer nuttig gezamenlijk oppakken van inwonersvragen.
3.6.1.5 Buurtverbinders ondersteunen de programmaraden en exploitatiestichtingen
3.6.1.6 Het concept Sociaal Werken in de Wijk wordt verder ontwikkeld
3.7.1.1 Actieve inbreng programma 6 met betrekking tot zowel voldoende nieuwe woningen als zorg.
3.8.1.1 Uitvoeren lokaal plan van aanpak waarin de onderdelen uit de Regionale Koers MOBW U16 aan bod komen en lokaal verder zijn uitgewerkt
3.8.1.2 Uitvoeren van het regionaal plan van aanpak en het daaruit voortvloeiende lokale uitvoeringsplan waarin aandacht is voor:
3.8.1.3 Met de regio verschillende ontwikkelingen (lokaal - regionaal) beter op elkaar afstemmen. Zicht op de doelgroep, behoeften aantallen en volume (data) zijn belangrijke gegevens om tot de juiste keuzes te komen.
3.9.1.1 We stellen in overleg met maatschappelijke partners een uitvoeringsplan op en bieden deze uiterlijk in Q3 ter vaststelling aan de gemeenteraad.
3.9.2.1 We stellen vast welke informatie over de effectiviteit van de werkwijze nodig is en rapporteren daarover conform de gemaakte afspraken in het plan zodra de werkwijze gestart is.
4.1.1.1 Het Klooster en gemeente werken in gezamenlijkheid aan scenario’s voor alternatieve bedrijfsvoering in tijden van corona, bijv. met de TechnoHUB
4.10.1.1 Op basis van de beoordelingscriteria is een keuze voor een locatie gemaakt. Deze keuze wordt uitgewerkt in een bestemmingsplan.
4.11.1.1 Signaleringsfunctie en ophalen informatie economisch beleid door middel van o.a. bedrijfsbezoeken, regelmatig ook met collegeleden.
4.11.1.2 Toetsen bij het bedrijfsleven van de kwaliteit gemeentelijke dienstverlening en het economisch beleid.
4.11.3.1 Gemeente en ondernemers-verenigingen (POVW) werken in thematische werkgroepen (o.a. arbeidsmarkt, ondernemersklimaat en duurzaamheid) samen aan acties voor het versterken van de lokale economie.
4.12.1.1 Samenwerking van bedrijfsleven, onderwijs en overheid in de uitvoering van de projecten behorend bij het herijkte programma Woerden Werkt.
4.12.2.1 Faciliteren en borgen realisatiefase en operationele fase TechnoHub door het Woerdens Techniek Talent (WTT).
4.13.1.1 Uitvoeren van de Ontwikkelagenda binnenstad samen met stakeholders binnenstad o.a. compact houden kernwinkelgebied.
4.13.1.2 Monitoring o.a. middels passantentellingen, waarbij de gegevens van 2020 en de ontwikkelingen in vergelijkbare gemeenten als maatstaf dienen.
4.13.2.1 Actualiseren van het huidige standplaatsenbeleid
4.13.3.1 Vitale binnenstad, dorpscentra en wijkcentra via inzet accountmanagement Gebiedsgericht werken
4.13.3.2 Samen met de betrokken ondernemers het draagvlak onderzoeken voor het continueren van de BIZ Stadshart gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de omgeving.
4.14.1.1 Het verlengen van de overeenkomst met Woerden Marketing en uitrollen merkenbeleid i.s.m. Stadshart Woerden. Onderzoek naar verdere samenwerking Kaaspakhuis en Woerden Marketing
4.14.1.2 Heroverweging inzet regionale marketing w.o. Utrecht Region, Groene Hart en Cheese Valley
4.14.1.3 Inzetten op regionale samenwerkingsverbanden om slagkracht te vergroten en meer bezoekers te trekken in de (post-)corona-periode.
4.15.1.1 Evaluatie van de Koers voor recreatie & toerisme 2016-2022 en bijbehorend actieprogramma updaten i.s.m. Koersgroep Recreatie & Toerisme.
4.16.1.1 Gezamenlijk met alle relevante partners een programma uitwerken voor het feestjaar. De voorbereidingen treffen voor het jubileumjaar in 2022.
4.2.1.1 Binnen bestaande kaders verkennen van de mogelijkheden om concreet vorm te geven aan een makelaarsfunctie
4.2.2.1 In samenwerking met Klooster, CPW en Woerden Marketing de mogelijkheden onderzoeken om tot één portaal voor alle culturele activiteiten te komen. (ontwikkelagenda, Vestingraad)
4.3.1.1 Nader uitwerken rol en dienstverlening van de bibliotheek (inclusief taalhuis).
4.3.2.1 In gesprek met onderwijspartners uit de LEA en de bibliotheek de samenwerking n.a.v. de kamerbrief ‘Leesoffensief’ bespreken
4.4.1.1 Gemeente en Stadsmuseum brengen maken een inventarisatie van noodzakelijke investeringen om in het huidige gebouw zo optimaal mogelijk activiteiten te kunnen ontplooien
4.5.1.1 Het uitwerken/uitvoeren maken van projecten om inwoners te stimuleren
4.6.1.1. Wij werken in de regio U16 samen aan een regionale energiestrategie, dat na vaststelling in 16 raden, 4 algemene besturen waterschap en de provinciale staten naar het Rijk wordt gezonden.
4.6.2.1 Wij stellen samen met de samenleving een afwegingskader op voor grootschalige duurzame energieopwekking binnen de landelijke kaders van het Klimaatakkoord, waaronder windenergie en zonne-energie.
4.6.3.1 Wij werken samen met inwoners, ondernemers, woningcorporatie en maatschappelijke organisaties aan de Woerdense Warmtevisie, die tevens als input dient voor de omgevingsvisie. Daarnaast ondersteunen we VVE’s.
4.7.1.1. We coördineren en stimuleren de verduurzaming van de eigen organisatie, waarbij we gebruik maken van de CO2 prestatieladder. Daarnaast stimuleren we de verduurzaming van het maatschappelijk vastgoed.
4.8.1.1 Erfgoedadvisering wordt integraal meegenomen in projecten en plannen.
4.8.2.1 Digitale publiekskaart om informatie over Cultuurhistorische waarden, monumenten en archeologische vindplaatsen binnen de gemeente voor een breder publiek te ontsluiten.
4.8.3.1 Activiteiten en middelen ontwikkelen om deze twee belangrijke verhalen te vertellen met (boven) lokale erfgoedpartners.
4.8.4.1 Kerkenvisie en paspoort in gezamenlijkheid met kerken opstellen
4.9.1.1 Gewenste herstructurerings-maatregelen ophalen middels werksessies met ondernemers, waarna een herinrichtingsplan, beeldkwaliteitsnotitie, financiële raming en planning wordt opgesteld
4.9.2.1 Verbeteren van de organisatiegraad van Barwoutswaarder. Samen met de partners van Barwoutswaarder en het OKW bekijken of de organisatiegraad van het bedrijventerrein te verbeteren is.
4.9.3.1 Samen met de betrokken ondernemers het draagvlak onderzoeken voor het continueren van de BIZ op bedrijventerrein Honthorst gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de bedrijfsomgeving.
6.1.1.1 Ontwikkeling van woningbouwprojecten met behulp van het Actieprogramma Woningbouw.
6.2.1.1. Ruimtelijk-programmatisch en kwalitatief verbinding leggen tussen de projecten Middelland, Snellerpoort en Stationsgebied
6.2.2.1 Start bouw van 2 woningbouwprojecten.
6.2.3.1 Voor het woongebied en de uitbreiding van het winkelcentrum worden begin 2021 twee separate bestemmingsplannen vastgesteld. Na vaststelling kunnen in 2021 marktpartijen geselecteerd worden voor de eerste fase van het woon- en winkelgebied.
6.3.1.1 Projectmatig organiseren van de nieuwe omgevingsvisie. Voorbereiding omgevingsplan, software voor regels en vergunningen, opstellen nieuwe werkprocessen en inrichten organisatie. Communicatie en participatie met inwoners en stakeholders.
6.3.2.1 Opstellen Omgevingsvisie Woerden die in afstemming met regionale processen (Lopikerwaard, U16 en Provincie) via participatie tot stand komt.
6.3.3.1 Opschonen huidige systeem Ruimtelijke Plannen en aansluiten op het nieuwe systeem DSO. Vervolgens ‘vullen’ met vigerende verordeningen en bestemmingsplanregels en bruidsschatregels.
6.3.4.1 Software voor het DSO is aangekocht en gevuld met top-activiteiten vergunningen. Omgevingsplan is van rechtswege van kracht en raadpleegbaar.
7.1.1.1 Er wordt een begroting aangeboden die structureel/materieel meerjarig sluitend is
7.1.2.1 De schuldquote in 2030 is 150%
7.1.2.2 Bij de Voorjaarsnota/Kadernota wordt een investeringsplanning aangeboden
7.1.2.3 Stabiel aflossingsschema en beperkt risicoprofiel, geen gebruik van aflossingsvrije leningen)
7.1.3.1 Robuust risicomanagement
7.1.3.2 Professionaliseren treasuryrol
7.1.4.1 Taakstellende bezuinigingen worden gerealiseerd
7.1.5.1 Binnen drie weken na uitkomen van circulaires wordt een RIB opgesteld
7.2.1.1 Instructies en voorlichting opstellers bewust voorstellen
7.2.1.2 Toetsing van de voorstellen op naleving
7.2.2.1 Richtlijnen/instructies opstellen en personeel informeren/voorlichten
7.2.2.2 Toetsing op naleving van de financiële kaders
7.2.3.1 Format van raadsvoorstel en werkprocessen totstandkoming van voorstel hanteren
7.2.4.1 De begroting 2022-2025 wordt met de nieuwe tool opgesteld
7.2.5.1 Actualiseren van nota Financiële Sturing
7.2.6.1 Integraal overzicht van financiële raadsbesluiten, moties, amendementen met monitor op verwerking/uitvoering
Vorige
/ 503
Volgende
Op onze website worden cookies bijgehouden. Voor meer informatie kijk in ons
Privacy Statement
.
Accepteren
Alleen strikt noodzakelijk