Naar hoofdinhoud
Publicaties
>
Programmabegroting 2022 - 2025
>
Inspanningen
Verberg navigatie
Toon navigatie
Standaard contrast
Hoog contrast
Bijlagen
Home
Programma's
Leeswijzer
Algemene beschouwingen en financiële beschouwingen
Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
Programma 2. Fysiek beheer openbare ruimte en vervoer
Programma 3. Sociaal domein
Programma 4. Cultuur, economie en milieu
Programma 5. Onderwijs en sport
Programma 6. Ruimtelijke ontwikkeling en wonen
Programma 7. Algemene inkomsten
Programma 8. Overhead
Paragrafen
Paragraaf 1 Lokale heffingen
Paragraaf 2 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen
Paragraaf 4 Financiering
Paragraaf 5 Bedrijfsvoering
Paragraaf 6 Verbonden partijen
Paragraaf 7 Grondbeleid
Paragraaf 8 De inwoner centraal in participatie en dienstverlening
Financiële begroting
1 Overzicht van baten en lasten
2 Incidentele lasten en baten
3 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
4 Ramingsgrondslagen
5 Geprognosticeerde balans
6 EMU-saldo
7 Investeringsplanning
8 Staat van reserves
9 Staat van voorzieningen
10 Kasstroomoverzicht
Inspanningen
Home
Programma's
Leeswijzer
Algemene beschouwingen en financiële beschouwingen
Programma 1 Bestuur, dienstverlening en veiligheid
Programma 2. Fysiek beheer openbare ruimte en vervoer
Programma 3. Sociaal domein
Programma 4. Cultuur, economie en milieu
Programma 5. Onderwijs en sport
Programma 6. Ruimtelijke ontwikkeling en wonen
Programma 7. Algemene inkomsten
Programma 8. Overhead
Paragrafen
Paragraaf 1 Lokale heffingen
Paragraaf 2 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen
Paragraaf 4 Financiering
Paragraaf 5 Bedrijfsvoering
Paragraaf 6 Verbonden partijen
Paragraaf 7 Grondbeleid
Paragraaf 8 De inwoner centraal in participatie en dienstverlening
Financiële begroting
1 Overzicht van baten en lasten
2 Incidentele lasten en baten
3 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
4 Ramingsgrondslagen
5 Geprognosticeerde balans
6 EMU-saldo
7 Investeringsplanning
8 Staat van reserves
9 Staat van voorzieningen
10 Kasstroomoverzicht
Inspanningen
Tonen
Inspanningen (144)
1.1.1.1 Herontwerp bestaande websites.
1.1.2.1 Bezetting en kwaliteit medewerkers up to date. Stabiele ICT-omgeving.
1.1.3.1 De gemeente is verplicht om een jaarlijks onderzoek uit te voeren naar de inrichting, werking en beveiliging.
1.1.4.1 Alle noodzakelijke acties uitvoeren om woonfraude en adresfraude tegen te gaan.
1.2.1.1 Implementeren nieuwe Bibobbeleid t/m 2023
1.2.1.2 Er worden controles uitgevoerd en interventies toegepast - en de gemeente (met ketenpartners) vormt zo een zichtbare overheid. We ondersteunen dat met een actief communicatiebeleid.
1.2.1.3 Afdelingen worden meegenomen in eigenstandige mogelijkheden om ondermijning aan te pakken.
1.3.1.1 Betere aansluiting tussen veiligheid en zorg om tijdig (passende) ondersteuning te bieden aan jongeren.
1.4.1.1 Het implementeren van preventieve voorzieningen om aanmeldingen te voorkomen.
1.4.1.2 Reguliere processen laten aansluiten bij de problematiek van een pga'er om doelmatig te ondersteunen.
1.5.1.1 Implementeren Veiligheidsinformatiesysteem (VIS).
1.5.1.2 De gemeente houdt met ketenpartners vinger aan de pols bij de ontwikkelingen in de geregistreerde criminaliteit en zet doelgericht in waar nodig en mogelijk, conform het tweejaarlijkse uitvoeringsplan van het Integraal Veiligheidsplan (IVP).
1.6.1.1 Verder positioneren van intern meldpunt/werkgroep Casusplus in de organisatie, gericht op team overstijgende cases.
1.6.1.2 Vroegsignalering zorg en veiligheid via Buurtveiligheidsteams.
1.6.1.3 Organiseren van een jaarlijkse bijeenkomst (kick-off) met interne en externe partijen die elkaar in het werkveld kruisen.
1.7.1.1 Uitvoering van de regiodeal bodemdaling Groene Hart in AGW verband, samen met de Provincie Utrecht, de Provincie Zuid Holland, waterschappen de Stichtse Rijnlanden, Rijnland en Krimpenerwaard.
1.7.1.2 Uitvoering van het bestuursakkoord AGW met de provincie Zuid-Holland, waarin acht projecten voor de versterking van de (recreatieve) economie zijn opgenomen.
1.7.3.1. Bijdrage van Woerden aan een RIA in het kader van het NOVI traject Groene Hart.
1.8.1.1 Het leveren van een bestuurlijke en ambtelijke bijdrage aan de regionale tafels.
1.9.1.1 De belangrijkste trends en ontwikkelingen in het veiligheidsdomein worden in kaart gebracht. De raad wordt geadviseerd over het prioriteren van thema's.
2.1.1.1. Meerjaren Verkeersmaatregelenplan 2030 vormt input voor Kadernota.
2.1.1.10 In 2022 maken we een start met beleid gehandicaptenparkeren en beleid parkeren grote voertuigen.
2.1.1.2. In 2022 starten we met het realiseren van de snelfietsroute Woerden – Utrecht, langs de omgelegde Steinhagenseweg, Veldwijk, Breeveld, Haanwijk, Uitweg, Dorpsstraat en de Harmelerwaard.
2.1.1.3. In 2022 werken we in het project Vitale Binnenstad verder uit hoe het aantrekkelijker wordt om per fiets naar de binnenstad te komen.
2.1.1.4. In 2022 wordt verder invulling gegeven aan het uitvoeringsplan van de autoluwe binnenstad.
2.1.1.5. In 2022 ronden we het participatieproces voor het al dan niet invoeren van parkeerregulering in het gebied ten zuiden van het station en in het Bomen- en Bloemenkwartier af.
2.1.1.6. In 2022 starten met het participatieproces van het al dan niet invoeren van parkeerregulering in de omgeving Leidsestraatweg.
2.1.1.7. In 2022 nemen we een beslissing over de invoering van het gebruik van de scanauto.
2.1.1.8. In 2022 werken we het beleid voor deelmobiliteit verder uit en leggen we het ter besluitvorming aan de gemeenteraad voor.
2.1.1.9. In 2022 werken we het fietsparkeerbeleid voor de binnenstad verder uit.
2.2.1.1. In 2022 leggen we het bestemmingsplan Rembrandtbrug en het bijbehorende tracé ter vaststelling voor aan de gemeenteraad
2.2.1.2. In 2022 doorlopen we de (ruimtelijke, juridische en financiële) procedures om de Rembrandtbrug en het bijbehorende tracé te realiseren.
2.2.1.3. In 2022 geven we verder invulling aan het participatieproces om de Rembrandtbrug en het bijbehorende tracé te realiseren.
2.3.1.1. In 2022 zijn de werkzaamheden om de Steinhagenseweg om te leggen afgerond en is de nieuwe weg open voor verkeer (is onderdeel van de ontwikkeling Snellerpoort).
2.3.1.2. Afhankelijk van de besluitvorming in de gemeenteraad starten we in 2022 met de bestemmingsplanprocedure van de ongelijkvloerse kruising tussen de Beneluxlaan en fietspad het verlengde van het Jan Ruijspad.
2.3.1.3. In 2022 werken we verder uit hoe we de oversteek bij het Minkema, locatie Stein, willen vormgeven en vragen we hiervoor krediet aan bij de raad. Uitvoering vindt gelijktijdig of direct volgend plaats op de omlegging van de Steinhagenseweg.
2.3.1.4. In 2022 werken we de startnotitie naar het plan van aanpak om Woerden in de regio te positioneren verder uit, onder andere om de oostelijke randweg mogelijk te maken.
2.4.2.1 In geval van positieve besluitvorming doorlopen we in 2022 de (ruimtelijke, juridische en financiële) procedures om de brug over de Harmelerwaard te realiseren.
2.4.2.2 In geval van positieve besluitvorming werken we het ontwerp in 2022 verder uit en starten we de aanbesteding.
2.5.1.1. Periodiek wordt in een steekproef de integrale beeldkwaliteit vastgesteld en vanaf eind 2021 jaarlijks gerapporteerd aan de raad.
2.5.2.1 Beleidskaders om de Taskforce 2018 areaalreductie vorm te geven worden in 2022 voorgelegd aan de raad.
2.5.2.2 Resultaten onderzoek marktconformiteit Wijkonderhoud worden in 2022 aangeboden aan de raad.
2.5.2.3 Beleidskeuzes om afmeer- en evenementenvoorzieningen kostenneutraal te maken, brugbediening te versoberen en bruggelden (klompen) te innen worden in 2022 voorgelegd aan de raad.
2.5.2.4. De bezuinigingen vergen nieuwe doelstelling op het gebied van uitstraling, deze worden in 2021 met de markt verkend en in 2022 aangeboden aan de raad.
2.5.2.5. De ombuigingen uit de Strategische Heroriëntatie vormgeven, zowel qua proces als qua inhoud.
2.5.2.6. Implementatie van de besluiten genomen in de Strategische Heroriëntatie.
2.5.2.7. In het proces van ruimtelijke ontwikkelingen duidelijk krijgen wat de te verwachten kosten van beheer en onderhoud zullen zijn na realisatie van de ruimtelijke ontwikkeling.
2.5.3.1 Borgen van klimaatbestendig ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, door dit integraal onderdeel te maken in alle relevante gemeentelijke processen.
2.5.3.2 Borgen van bodemdalingsbestendig ontwerpen en inrichten van de openbare ruimte, door dit integraal onderdeel te maken in alle relevante gemeentelijke processen.
2.5.3.3 Uitvoeren van projecten regiodeal bodemdaling.
2.5.3.4 Aanhaken bij regionale samenwerking om gemeente overstroming robuust te krijgen.
2.5.3.5 Communiceren om bewustzijn te vergroten om met de samenleving particulier terrein bodemdalings- en klimaatbestendig te maken.
3.1.1.1 De medewerkers van Kwadraad en WoerdenWijzer werken uiterlijk op 1 april 2022 samen binnen de teams van WoerdenWijzer (project invoering begeleiding strategische heroriëntatie).
3.1.1.2 In 2022 biedt WoerdenWijzer ondersteuning en begeleiding dicht bij de inwoners in de wijk. Daarnaast werkt WoerdenWijzer voor jongeren meer samen met scholen en huisartsen.
3.1.1.3 We verschuiven op onderdelen middelen van maatwerk (individueel op beschikking) naar algemene voorzieningen (collectieve voorzieningen zonder beschikking, zoals groepsaanbod)
3.1.1.4 In 2022 gaan wij aan de slag met de uitvoering van de gemaakte afspraken tussen het Rijk en de VNG over de hervorming van het Jeugdstelsel.
3.1.2.1 We zetten vaker niet-geïndiceerde begeleiding in vanuit WoerdenWijzer in plaats van geïndiceerde wmo begeleiding
3.1.3.1 Uiterlijk in juni 2022 zijn alle inwoners geherindiceerd, waarbij het nieuwe normenkader voor indicering van hulp bij het huishouden is toegepast.
3.1.4.1 We krijgen meer grip op verwijzingen Jeugdwet door derden. Daarvoor verstevigen we de samenwerking met de huisartsen nog verder, o.a. door de inzet van POH JGGZ en gaan we het berichtenverkeer scherper monitoren
3.1.4.2 We gaan in 2022 verder met de implementatie van het oppakken van zaken in het drangkader door het Jeugd- en Gezinsteam van WoerdenWijzer. Het Jeugd- en Gezinsteam wordt actief betrokken bij casussen in het gedwongen kader.
3.1.4.3 In 2022 gaan we verder met de doorontwikkeling van het casemanagement, de casemanagers zetten blijvend in op de inzet van informele ondersteuning, arrangementen van formele en informele ondersteuning en afschaling waar mogelijk.
3.10.1.1 Uitvoeren lokaal plan van aanpak waarin de onderdelen uit de Regionale Koers MOBW U16 aan bod komen en lokaal verder zijn uitgewerkt.
3.10.1.2 Uitvoeren van het regionaal plan van aanpak en het daaruit voortvloeiende lokale uitvoeringsplan.
3.10.1.3 Regionale afstemming rondom opgaven, taakverdeling etc. Zicht op de doelgroep, behoeften aantallen en volume (data) zijn belangrijke gegevens om tot de juiste keuzes te komen.
3.11.1.1 De uitvoeringsorganisaties dragen ieder vanuit hun rol bij om de doelstellingen uit het PIP te realiseren.
3.11.2.1 Samen met de regiogemeenten en de taalaanbieders werken we aan een steeds beter taalonderwijs dat aansluit op de behoeften van de inburgeraars.
3.11.3.1 Samen met alle uitvoeringspartijen wordt periodiek geëvalueerd om het stelsel steeds beter aan te laten sluiten op de behoefte van de statushouder.
3.11.4.1 Indien nodig wordt voor deze statushouders een Plan Inburgering en Participatie (PIP) opgesteld en worden zij aangemeld voor de leerroutes.
3.2.1.1 De monitor Sociaal Domein wordt op 3 onderdelen doorontwikkeld
3.3.1.1 De gesubsidieerde organisaties werken samen met de zorgorganisaties en WoerdenWijzer zodat de ondersteuning dichtbij de leefomgeving van de inwoners is georganiseerd. Waar nodig faciliteren en ondersteunen we daarbij.
3.3.1.2 We monitoren de gemaakte meerjarige afspraken met de gesubsidieerde organisaties en sturen waar nodig bij.
3.3.1.3 De gesubsidieerde organisaties werken samen (met ondersteuning van Hart voor Woerden) met zorgorganisaties aan diverse netwerkthema’s
3.4.1.1 De buurtverbinders zetten in op het versterken van sociale netwerken en activeren van inwoners in de wijken Schilderskwartier, Centrum, Molenvliet en het dorp Harmelen.
3.5.1.1 Hart van Woerden als kenniscentrum voor vrijwillige inzet traint de (1) vrijwilligersorganisaties in het werven en het omgaan met vrijwilligers en (2) ondersteunt in het werven van vrijwilligers.
3.5.1.2 De buurtverbinders zetten in op ondersteuning van de bestaande vrijwilligersgroepen van Zegveld (Milandhof), Kamerik (de Cope) en Woerden (bijv. in Brediushonk, Willemshoeve, de Wiek).
3.6.1.1 Het 'Huis van...' is de centrale plek voor ontmoeting: een plek voor laagdrempelige, structurele en prettige ontmoetingen en passende activiteiten; hiermee is een onmisbaar onderdeel van de sociale basis in de wijk op orde.
3.6.1.2 Zorgdragen voor blijvende aansluiting van buurtverbinders op het sociaal team zodat afschaling van zorg mogelijk wordt gemaakt door de inzet van buurtbewoners.
3.6.1.3 Blijvend zorgdragen voor een nauwe aansluiting op de wijkambtenaar en het gebiedsgericht werken door regelmatige afstemming, doorverwijzing en wanneer nuttig gezamenlijk oppakken van inwonersvragen.
3.6.1.4 Buurtverbinders ondersteunen de programmaraden en exploitatiestichtingen van de lokale 'Huizen van' door het delen van kennis, lokaal netwerk, beschikbaar stellen van ruimtes en praktische ondersteuning.
3.7.1.1 Uiterlijk Q1 2022 wordt de evaluatie van fase 1 (opdracht WoerdenWijzer om inwoners met een werkfitscore C en D in hun doelen te begeleiden) met de raad gedeeld.
3.7.1.2 We starten in 2022 met de voorbereidingen van de implementatie van fase 2 (verdere implementatie, alle inwoners met een werkfitscore C en D worden verwezen) van Ferm Wijzer Light naar WoerdenWijzer.
3.7.1.3 Uiterlijk Q4 2022 vindt een uitgebreide evaluatie van het project Ferm Wijzer Light plaats.
3.8.1.1 We monitoren de resultaten van de implementatie van de aangepaste aanpak op het armoedebeleid en passen als gevolg daarvan indien nodig onze inspanningen aan. Dit start nadat de implementatie is gestart.
3.9.1.1 Actieve inbreng programma 6 met betrekking tot zowel voldoende nieuwe woningen als zorg. In 2022 nemen wij deel aan het U16-brede project living lab om de doorstroom in maatschappelijke opvang te realiseren.
4.1.1.1 Het klooster en de gemeente werken in gezamenlijkheid aan het zoeken naar slimme allianties om de toegankelijkheid en bereikbaarheid binnen en buiten gemeente Woerden te vergroten
4.10.1.1. De uitwerking met participatie naar ontwerp bestemmingsplan voor beide locaties
4.11.1.1 Signaleringsfunctie en ophalen informatie economisch beleid door middel van o.a. bedrijfsbezoeken, regelmatig ook met collegeleden.
4.11.1.2 Toetsen bij het bedrijfsleven van de kwaliteit gemeentelijke dienstverlening en het economisch beleid.
4.11.3.1 Gemeente en ondernemersverenigingen (Ondernemend Woerden) werken in commissies (o.a. arbeidsmarkt, ruimtelijke ordening, omgevingswet en duurzaamheid) samen aan acties voor het versterken van de lokale economie.
4.11.3.2 Jaarlijks event gericht op kennismaking nieuwe college met ondernemers.
4.12.1.1 Samenwerking van bedrijfsleven, onderwijs en overheid door middel van human capital agenda van de U10 en CIV Smart Technology, CIV Zorg en Welzijn en Platform Groene Hart Werkt.
4.12.1.2 Per kwartaal vindt er overleg plaats met de TechnoHub in Woerden.
4.12.1.3 In 2022 vindt het VMBO on Stage in Woerden plaats, waar de gemeente subsidie aan verstrekt om dit mogelijk te maken.
4.13.1.1 Uitvoeren van de Ontwikkelagenda binnenstad samen met stakeholders binnenstad o.a. compact houden kernwinkelgebied.
4.13.1.2 Monitoring o.a. middels passantentellingen, waarbij de gegevens van 2020 en de ontwikkelingen in vergelijkbare gemeenten als maatstaf dienen.
4.13.2.1 Actualiseren van het huidige standplaatsenbeleid
4.13.3.1 Vitale binnenstad, dorpscentra en wijkcentra via inzet accountmanagement Gebiedsgericht werken
4.13.3.2 Samen met de betrokken ondernemers het draagvlak onderzoeken voor het continueren van de BIZ Stadshart gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de omgeving.
4.14.1.1 Het verlengen van de overeenkomst met Woerden Marketing en verder uitwerken sociale meerwaarde traject i.s.m. Stadshart Woerden. Vervolgstappen op verdere samenwerking Kaaspakhuis en Woerden Marketing
4.14.1.2 Opstellen van Visie Bezoekerseconomie 2022-2025 met een uitvoeringsagenda i.s.m. Woerden Marketing en toeristisch veld
4.14.1.3 Inzetten op regionale samenwerkingsverbanden om slagkracht te vergroten en meer bezoekers te trekken in de (post-)corona-periode.
4.15.1.1 Recreatief ontwikkelingskader incl. programma opstellen als uitwerking van de gemeentelijke omgevingsvisie.
4.2.1.1 Binnen bestaande kaders verkennen van de mogelijkheden om concreet vorm te geven aan een makelaarsfunctie
4.2.2.1. In samenwerking met Klooster, CPW en Woerden Marketing de mogelijkheden onderzoeken om tot één portaal voor alle culturele activiteiten te komen (ontwikkelagenda, Vestingraad).
4.3.2.1 In gesprek met onderwijspartners uit de LEA en de bibliotheek de samenwerking n.a.v. de kamerbrief ‘Leesoffensief’ bespreken
4.5.1.1 Het ondersteunen van en samenwerken met inwonersinitiatieven die ook aan stimulering doen.
4.6.1.1 Wij werken in de regio U16 samen aan de regionale energiestrategie. Het gaat daarbij om kennisdeling en afstemming. Denk bijvoorbeeld ten aanzien van netimpact Stedin.
4.6.2.1 Het voorwaarden waaronder zon- en windprojecten mogelijk zijn worden verankerd in de omgevingsplannen.
4.6.3.1 We voeren onderzoek uit naar technische mogelijkheden. Samenwerken met provincie, buurgemeenten om olie- en gaswinning te voorkomen. Samenwerken met Laat Woerden Niet Zakken. Onderzoeken mogelijkheden van bezwaar. Landelijk agenderen.
4.7.1.1 We coördineren en stimuleren de verduurzaming van de eigen organisatie, waarbij we gebruikmaken van de CO2 prestatieladder.
4.8.1.1 Erfgoedadvisering wordt integraal meegenomen in projecten en plannen.
4.8.2.1 Digitale publiekskaart om informatie over Cultuurhistorische waarden, monumenten en archeologische vindplaatsen binnen de gemeente voor een breder publiek te ontsluiten.
4.8.3.1 Activiteiten en middelen ontwikkelen om deze twee belangrijke verhalen te vertellen met (boven) lokale erfgoedpartners.
4.9.1.1 Gewenste herstructurerings-maatregelen ophalen middels werksessies met ondernemers, waarna een herinrichtingsplan, beeldkwaliteitsnotitie, financiële raming en planning wordt opgesteld
4.9.2.1 Verbeteren van de organisatiegraad van Barwoutswaarder. Samen met de partners van Barwoutswaarder en het OKW bekijken of de organisatiegraad van het bedrijventerrein te verbeteren is.
6.1.1.1 Ontwikkeling van woningbouwprojecten met behulp van het Actieprogramma Woningbouw.
6.2.1.1. Ruimtelijk-programmatisch en kwalitatief verbinding leggen tussen de projecten Middelland, Snellerpoort en Stationsgebied
6.2.1.2 Lobby, agendering en positionering van de Poort van Woerden bij betrokken partijen.
6.2.2.1 Minimaal 2 gesloten overeenkomsten en 2 woningbouwprojecten in aanbouw.
6.2.3.1 In 2022 start de bouw van bouwveld B1 (sociale huur). De voorwaarde voor de start bouw is een onherroepelijk bestemmingsplan.
6.2.3.2 In 2022 worden marktpartijen voor de bouwvelden B2 en B3 geselecteerd voor de ontwikkeling van de eerste fase van het woon- en winkelgebied.
6.2.3.3 Oplevering Verlengde Beneluxlaan inclusief snelfietspad vanaf Roche t/m Minkema Stein.
6.2.4.1 Vaststelling omgevingsplan van 1 bouwkavel.
6.2.4.2 De stedenbouwkundige visie uitwerken in een stedenbouwkundig plan en inrichtingsplan.
6.3.1.1 Projectmatig organiseren van de nieuwe omgevingsvisie. Voorbereiding omgevingsplan, software voor regels en vergunningen, opstellen nieuwe werkprocessen en inrichten organisatie. Communicatie en participatie met inwoners en stakeholders.
6.3.1.2 Het Omgevingsplan opbouwen na inwerkingtreding van de Omgevingswet per 1 juli 2022. Het streven is dit proces in 4 jaar te doorlopen.
6.3.2.1 We maken het omgevingsplan voor de inwoners en organisaties raadpleegbaar.
6.3.2.2 We maken heldere werkprocessen voor initiatieven voor inwoners, stakeholders en gemeentelijke organisatie.
7.1.1.1 Er wordt een begroting aangeboden die structureel/materieel meerjarig sluitend is
7.1.2.1 De schuldquote is in 2022 165% in 2023 164% in 2024 167% en in 2025 168%
7.1.2.2 Bij de Voorjaarsnota/Kadernota wordt een investeringsplanning aangeboden
7.1.2.3 Stabiel aflossingsschema en beperkt risicoprofiel, geen gebruik van aflossingsvrije leningen)
7.1.3.1 Robuust risicomanagement
7.1.3.2 Professionaliseren treasuryrol
7.1.4.1 Taakstellende bezuinigingen worden gerealiseerd
7.1.5.1 Binnen drie weken na uitkomen van circulaires wordt een RIB opgesteld
7.2.1.1 Instructies en voorlichting opstellers bewust voorstellen
7.2.1.2 Toetsing van de voorstellen op naleving
7.2.2.1 Richtlijnen/instructies opstellen en personeel informeren/voorlichten
7.2.2.2 Toetsing op naleving van de financiële kaders
7.2.3.1 Format van raadsvoorstel en werkprocessen totstandkoming van voorstel hanteren
7.2.4.1 De begroting 2022-2025 wordt met de nieuwe tool opgesteld
7.2.5.1 Actualiseren van nota Financiële Sturing
7.2.6.1 Integraal overzicht van financiële raadsbesluiten, moties, amendementen met monitor op verwerking/uitvoering
Vorige
/ 446
Volgende
Op onze website worden cookies bijgehouden. Voor meer informatie kijk in ons
Privacy Statement
.
Accepteren
Alleen strikt noodzakelijk