| Omschrijving (Bedragen x € 1.000) | Taakveld | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Voor- of nadeel | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Afwijkingen lasten | 1.863 | 1.825 | 1.825 | 1.825 | Voordeel | ||
| Afwijkingen baten | 1.024 | 310 | 135 | 1.655 | Voordeel | ||
| Saldo | 2.887 | 2.135 | 1.960 | 3.480 | Voordeel | ||
| Omschrijving | Taakveld | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Voor- of nadeel | |
| Stortingen reserves | -447 | 0 | 0 | 0 | Nadeel | ||
| Onttrekkingen reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
| Saldo | -447 | 0 | 0 | 0 | Nadeel | ||
| Specificatie: | |||||||
| (BN = budgettair nutraal) | |||||||
| Omschrijving - mutaties lasten | Taakveld | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Voor- of nadeel | |
| 1 | CAO stijging 2024 | Divers | 1.848 | 1.848 | 1.848 | 1.848 | Voordeel |
| 2 | WOZ bezwaarschriften | 0.61 | -40 | 0 | 0 | 0 | Nadeel |
| 3 | Advies- en onderzoekskosten Onroerend goed belasting | 0.61 | -22 | 0 | 0 | 0 | Nadeel |
| 4 | Heffings- en invorderingskosten | 0.61 | -16 | -16 | -16 | -16 | Nadeel |
| 5 | OZB niet-woningen, advies-/onderzoekskosten (BN) | 0.62 | 18 | 18 | 18 | 18 | Voordeel |
| 6 | OZB woningen, advies-/onderzoekskosten (BN) | 0.61 | -18 | -18 | -18 | -18 | Nadeel |
| 7 | Stelpost Wet Open Overheid | 0.8 | 100 | 0 | 0 | 0 | Voordeel |
| 8 | Stelpost impulsgelden weerbaar bestuur (BN) | 0.8 | -7 | -7 | -7 | -7 | Nadeel |
| Totaal mutaties - lasten | 1.863 | 1.825 | 1.825 | 1.825 | Voordeel | ||
| Omschrijving - mutaties baten | Taakveld | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Voor- of nadeel | |
| 1 | Hogere opbrengst OZB - woningen | 0.61 | 152 | 152 | 152 | 152 | Voordeel |
| 2 | Algemene uitkering september- en decembercirculaire | 0.7 | 693 | 67 | -100 | 1.423 | Voordeel |
| 3 | Taakmutatie bijzondere bijstand en vroegsignalering | 0.7 | 84 | 0 | 0 | 0 | Voordeel |
| 4 | Taakmutatie rijksvaccinatieprogramma | 0.7 | 11 | 11 | 10 | 10 | Voordeel |
| 5 | Verhoging uitkering sociaal domein (SD) participatie | 0.7 | 78 | 72 | 67 | 63 | Voordeel |
| 6 | Impulsgelden weerbaar bestuur (BN) | 0.7 | 7 | 7 | 7 | 7 | Voordeel |
| Totaal mutaties - baten | 1.024 | 310 | 135 | 1.655 | Voordeel | ||
| Stortingen Reserves | Taakveld | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Voor- of nadeel | |
| 1 | Storting Algemene Reserve i.v.m. amendementen begroting 2024 | 0.10 | -447 | 0 | 0 | 0 | Nadeel |
| Totaal stortingen Reserves | -447 | 0 | 0 | 0 | Nadeel | ||
| Onttrekkingen Reserves | Taakveld | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Voor- of nadeel | |
| - | |||||||
| Totaal mutaties Reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Maatschappelijk effect
Terug naar navigatie - Opgave: Gezonde financiën - Maatschappelijk effect7.1 We hebben oog voor kostenstijgingen waar inwoners mee te maken hebben.
7.2 Stabiele en gezonde gemeentefinanciën en beheersing hiervan.